webForumDet fria alternativet

Bortglömt lösenord till Win 2000

Datasäkerhet

5 svar · 266 visningar · startad av PersianBulldog

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Jag skulle av någon anledning byta lösenordet till min Win 2k burk imorse, och nu kommer jag inte ihåg den.. :r x(

Jag har läst följande tråd samt följande inlägg. Där står det att man ska installera samma OS som tidigare. Skulle samma procedur fungera om jag installerade Win XP Pro?

Har ni några andra tips på hur jag kan få min laptop att fungera igen? Det finns ju tonvis med andra program, bl.a. Passware som jag även har installerat, men eftersom laptopen inte har diskettenhet, så försvinner ca 90% av de alternativen.. :l
Skulle man kunna bränna "boot-disketten" till CD för att starta "Password Recovery"-verktyget via den?

Mvh-

:x Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för detta men...

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Re: Bortglömt lösenord till Win 2000

PersianBulldog skrev:

Där står det att man ska installera samma OS som tidigare. Skulle samma procedur fungera om jag installerade Win XP Pro?

Jag är osäker på att det fungerar. Men pröva?

PersianBulldog skrev:

Skulle man kunna bränna "boot-disketten" till CD för att starta "Password Recovery"-verktyget via den?

Jepp.

Åså inga fler bumpningar va... :p

Tack för ditt svar Rikard!

Nu hoppas jag att du slutit dig till pakten, och att du kommer hjälpa mig genom detta.. :)
Hur kan jag bränna 5-startdisketter till en CD så att den bootar normalt som om det vore en floppy? Ska jag lägga samtliga mappar i rooten?

Bumpen var en engångsföreteelse ;)

Medlem sedan feb. 20032 532 inlägg

Jag tor du kan lägga alla i en mapp, funkade i något liknande fall för mig, du kan ju alltid prova. En cd kostar ju inte så mycket ;)

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)