Vill ha tipps på vad jag ska köpa för antivirusprogram. Jag har installerat en provversion av F-Secure Antivirus, men vill veta om det finns något bättre.
Kör panda antivirus, där i finns allt du behöver...
Är inte farligt dyrt heller, men är defenitivt säkrare än F-secure, och Norton antivirus... Jag har använt Panda i snart 10 år, och är hel nöjd med det.
Aktivera brandväggen i panda och din dator är till 99.99% säker...
På min PC använder jag mig av AVG Free edition och det har än så länge inte släppt in något virus i datorn. Gratis och med en automatiskt uppdateringsfunktion.
Jag har jämfört med olika maskiner, en med norton, en med F-secure och en med panda... samtliga infekterades med samma virus, pandan slog till direkt. De andra hände det ingenting på...
OBS!!! provade många olika virus, pandan tog SAMTLIGA!!!
BTH kör Panda i sitt nätverk, INGEN har sett röken av virus, data intrång via internet osv...
Plus det att panda har den möjligheten att skicka misstänkta filer till pcm för koll...
Vilket annat antivirus program har det???
Jag har jämfört med olika maskiner, en med norton, en med F-secure och en med panda... samtliga infekterades med samma virus, pandan slog till direkt. De andra hände det ingenting på...
OBS!!! provade många olika virus, pandan tog SAMTLIGA!!!
Haha du kan inte haft senaste versionerna på de andra. Har sett många test där Panda varit lika bra (dåligt) som F-secure och Norton.
Min personliga åsikt är iaf att norton är för klumpigt och för mycket grafiskt skit. Panda känns väldigt störigt att ha igång. F-secure gillar jag, enkelt och cleant. Har alldrig fått virus när jag haft det heller. :)
Jag testade att installera F-Secure på min dator igår.
Och Vips så försvann 40 Mb i ram.
Jag tycker det är hemskt vad de nya antivirus programmen och brandväggarna tar i ram minne. Samt slöar ner datorn. Finns det inget alternativ där antivirus programmet tar 2-3 Mb istället i ram minnne. Jag menar 40 det är ju hutlöst. Det var iof brandvägg med där men ändå det är hemskt.