webForumDet fria alternativet

FireWall?

Datasäkerhet

5 svar · 298 visningar · startad av Reza

Medlem sedan feb. 2001107 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag har aldrig tidigare använt en ”mjukvaro brandvägg”, men nu vill jag verkligen använda ett.
Jag vill köra firewall applikationen på en bärbar dator.
Jag har tittat lite på ZoneAlarm, och har kommit fram till att ungefär 60% av användarna uppskattar den men resten har haft problem med den.
Jag kör Windows XP pro, och vill gärna ha en brandvägg som inte kräver mycket resurser.
Vad ska jag välja?

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Kerio version 2 tycker jag fungerar bra. Version 4 som kom ut för något tag sedan strulade lite väl mycket.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

dho skrev:

Kerio version 2 tycker jag fungerar bra. Version 4 som kom ut för något tag sedan strulade lite väl mycket.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Är det bara ingående trafik som du är oroligför så fungerar Windows XP inbyggda väldigt bra!

Nu med att SP2 till Windows XP kommer i vår/sommar så är dess firewall uppdaterad till att "filtrera" även utgående trafik.

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Sygate Personal Firewall tycker jag fungerar helt ok. Stoppar det mesta! :)

Undvik nortons brandvägg. Den strulade till det rejält för mig!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag kör Zone Labs Integrity Client 3.5, den fungerar utmärkt. Jag tror att det i princip är samma produkt som ZoneAlarm Pro fast i någon slags enterpriseversion. Hela företaget kör den och jag antar att dom kvalitetstestat den rätt noggrant då det handlar om uppåt 300 000 arbetsstationer.

Jag körde Nortons variant förut, den var inte lika trevlig.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)