webForumDet fria alternativet

Ny Blaster runt hörnet

Datasäkerhet

5 svar · 341 visningar · startad av inge

Medlem sedan sep. 2000498 inlägg
Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Inte direkt förvånande då det hittas hål efter hål i windows och dess tillägg (MSIE, Office m.m), klart att de utnyttjar detta - de där cyberanarkisterna. Om MS är ett uns självkritiska bör de syna Longhorn och dess tillägg med mikroskop innan de släpper de nya produkterna på marknaden.

*Men det där borde jag väl inte ha skrivit, en del kan ju faktiskt tolka det som en anti-ms attack - hemska tanke ;) :p :e

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ibland kan man undra om det dom som sätter in Fönster för att vi skall få en utsikt, eller dom som kastar sten på det för att se om det håller som gör fel.
Det borde naturligtsvis vara allas ansvar och en lagstiftning som säger att man inte får kasta sten, åtmindstone inte i glashus. Så kallade Windows Housing. Men jag kanske väljer LImträhus istället, då är bara faran för en sco gsbrand större!
Vi har rätt att vara kritiska, även till dom vi gillar Pew.

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Så kallade Windows Housing. Men jag kanske väljer LImträhus istället, då är bara faran för en sco gsbrand större!

He he he.. du är fyndig, Lasp :moose

Precis! Det finns bra anledningar just nu att vara kritisk till säkerheten kring de mest spridda operativsystemen. I morgon kan det vara något annat system som hamnar under luppen. Frågan är ju inte vilken signatur som sitter på prylen, utan hur den fungerar eller inte fungerar, i det sammanhang den används :)

Medlem sedan apr. 20012 266 inlägg

Lasp skrev:

Ibland kan man undra om det dom som sätter in Fönster för att vi skall få en utsikt, eller dom som kastar sten på det för att se om det håller som gör fel.
Det borde naturligtsvis vara allas ansvar och en lagstiftning som säger att man inte får kasta sten, åtmindstone inte i glashus. Så kallade Windows Housing. Men jag kanske väljer LImträhus istället, då är bara faran för en sco gsbrand större!

Fyndigt! :)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Lasp skrev:

Men jag kanske väljer LImträhus istället, då är bara faran för en sco gsbrand större!

FYI så är faran för SCOgsbranden avvärjd. Hur hela affären är funtad får man en klar och opartisk bild av på http://www.arie.org/doh/

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)