Vad är det här för något?
Det ploppade upp ett meddelande (från Messenger Service) en dag när jag satt och arbetade (jag var inte ansluten till nätet vid tillfället). Jag misstänker att det är http://www.internetprivacysoftware.org/ som ligger bakom det hela, eller?
Windowspatch.net
7 svar · 290 visningar · startad av spango
Ja inte är det en patch från MS i alla fall. Tror inte heller att det är internetprivacysoftware som är den onda hjärnan bakom siten. Länkarna till "patchen" pekar visserligen mot deras site, men den har en affliate-ID med i url'en (..order.html?aff_id=MSOFT828035) så jag skulle tippa på att det är någon som gått med i deras affliateprogram och nu har reggat domänen för att försöka tjäna några kronor.
Flyttas från Windows.
Låter plausibelt. Återstår att lista ut hur vedebörande lyckades få iväg ett meddelande till mig när jag var offline... *hämtar Ad-Aware*
Hmm... Ad-Aware hittade en del småsaker, men inget som verkade som någon tänkbar orsak. Mystiskt.
Får denna sorts meddelanden jag med en, två gånger per dygn, nattetid.
Mas gissar ju rätt snabbt vad som döljer sig bakom URLen i popupen. En visa kortslogga.
Någon som vet hur man får väck sk*ten.
Installera en brandvägg och se till att den stoppar "net send"-meddelanden (TCP 135 och 139 om jag inte minns helt fel). Alternativt stoppa tjänsen messenger i din dator.
Tack, får väl tyvärr börja bruka någon brandvägg fast jag inte gillar det.
Messengertjänsten är stoppad sedan länge... Det verkar inte hjälpa. Om det nu är den....?
Att ha en brandvägg borde nästan vara obligatoriskt idag (speciellt om man, som du verkar ha, har datorn på dygnet runt).
Om messengertjänsten är stoppad så kan du inte få sådana meddelanden, säker på att du stoppat den (start--> inställningar--> kontrollpanelen--> administrationsverktyg--> tjänster--> messenger) och inte programmet msn/windows messenger?