Om man redan fått Blaster på sidan dator med XP installerat hur ska man göra för att få bort det?
Det går ju inte att ladda hem något nu eftersom man bara kan vara ute på nätet mellan 1-2 minuter innan det kommer upp en ruta som talar om att datorn kommer att startas om?
Hjälper det om man formaterar HD:n eller hur ska man göra?
Någon med samma problem som löst det! Eller är det någon som vet hu man kan lösa det?
Tja.. Om du inte kan ladda hem någonting (ett removal tool är drygt 130kB), så är väl lämpligt att ladda hem det via någon annans dator, lägga på diskett och köra det på din dator.
Guide för att bli av med skiten. På den sidan finns även en länk till borttagningsprogrammet.
Om du störs av att datorn stänger av sej själv så kan du stänga av detta medans du tar bort blaster.
Start > kör > services
Där hittar du RPC i listan. Välj egenskaper och under någon flik där kan du ändra från att starta om datorn till starta om tjänst istället. Sedan kan du i lugn och ro ta bort Blaster.
När du är klar så ändrar du bara tillbaka inställningarna.
Nu sitter inte jag vid XP/2000-burk så jag kan inte se om mina instruktioner är helt korrekta. Kan hända att jag missade något :)