Detta meddelande får jag efter några minuter på internet. Därefter så blir jag tvungen att starta om datorn. Detta är något jag fått nyligen. Jag sökte på google och hittade att en tjej hade också haft samma problem nu (http://home.swipnet.se/emos/idag.htm). Är det nåt skumt virus eller nåt hacking försök på gång eller vad kan det tänkas vara? Nån som vet hur jag ska åtgärda detta?
Systemmeddelande
Systemet håller på att avslutas.
Avslutet initierades av NT instans\system
Windows måste startas om eftersom tjänsten
Remote Procedure Call (RPC) avslutades oväntat
HejHopp - just drabbats av denna mask!
Och det kondtiga är att det skedde E F T E R att jag har varit och hämtat uppdateringar på siten Windows Update till min XP home.
Borde inte patchen ha varit med bland dessa uppdataringar??
Installerade du alla av de viktiga/kritiska uppdateringarna?
Ja, det gjorde jag - hade 26 stycken som jag instalerade alla....
Hade du startat om datorn efter installationen?
Det ahr jag iaf för mig. När jag kolla systemåterställaren så hittar jag att följande är installerat:
Windows Update V4
XP KB824105
XP KB821557
Q811493
Ändå funkar det inte...
Nu när ajg besöker windows uppdate, så meddelas jag att jag har (5 timmar efter förra besöket) 25 vikitga uppdateringar :q
När jag försöker installera dessa så startas datorn om hela tiden vid samma tillfälle....
Vissa uppdateringar måste installeras separat, men det framgår ganska tydligt att så är fallet när en sådan installeras. Brandväggen bör inte påverka, då är det värre med ett ev. antivirusprogram.