webForumDet fria alternativet

Norton Personal Firewall 2002, skumt!

Datasäkerhet

3 svar · 260 visningar · startad av crisse6

Medlem sedan dec. 20002 526 inlägg
Frågan#1

Tja!

Har installerat Norton Personal Firewall 2002 (hade den sen gammalt) eftersom jag har fått från Telia att det har skickats SPAM, eller liknande genom min dator, vilket jag inte vet hur det går till... Kan för det första ett sånt här program skydda mig från sånna här grejor? Iaf, kan nog vara bra att ha liten brandvägg ändå... men jag får inte ihop det. När man installerar det så går jag igenom vilka rättigheter program ska ha osv... men sen när man klickar på ENABLE i programmet så börjar en ruta poppa upp och fråga om jag vill tållåta Internet Access för det programmet, ja säger jag, men det verkar inte ha någon betydelse för samma dyker upp igen, det är SVHOST.exe, och något annat.. plus min LF Connection Keeper som inte kan ansluta med brandväggen påslagen... skumt? Vad gör man?

Medlem sedan feb. 20001 507 inlägg

Flyttad från Kontorsprogram

Medlem sedan juni 200359 inlägg

Vissa processer behövs av windows bla svhost.exe. Är du osäker? Det finns en lista på de vanligaste processer mm här:
AnswersThatWork

Medlem sedan juni 20015 009 inlägg

crisse: Finns det inte något program i brandväggen så att du kan söka igenom och kolla upp alla program som körs då och vilka som behöver access till internet? Sen har jag för mig (såvidare jag inte är helt vilse nu) att man ska kunna lägga till program som du tilldelar access åt internet.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)