webForumDet fria alternativet

inställningar för hotmail

Datasäkerhet

6 svar · 1 452 visningar · startad av Eclipse

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg
Frågan#1

1. En av mina användare får hotfulla meddelanden till sin hotmail adress. Hur får jag fram hela mail headern i hotmail?

2. Vilka är inställningarna för ingående och utgående SMTP server?

Mitt förslag: mail.hotmail.com

Medlem sedan apr. 200322 inlägg

Hotmails POP3, SMTP servrar finns att tillgå i Outlook Express, jag har inte dessa i huvudet just nu.

Om jag orkar kan jag ta reda på det och återkomma, annars får du göra det själv... =)

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Fungerar verkligen POP3 mot hotmail???

Medlem sedan juli 20003 825 inlägg

POP ska fungera... vad jag vet i alla fall!

Känner någon till mailheadern då?

Det är lite viktigt i detta fallet då min användare fått brev med en hotfull underton.

Jag har själv aldrig använt Hotmail som tjänst.

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Någon som vet pop3 adressen för hotmail?

Trodde faktiskt inte att hotmail stödjer att man läser sin post med POP, då borde man ju kunna använda valfritt e-mail program (eudora ....).

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Man kan komma åt hotmail-post med Outlook Express. Men jag tror inte att det är via POP3. I mina inställningar för hotmail i outlook express, anges följande som server: http://services.msn.com/svcs/hotmail/httpmail.asp

Jag tror det är någon egen speciallösning för just hotmail. Därför lär det knappast fungera för någon annan mailklient. I vart fall kan jag se mailheadern i outlook express. Högerklicka på mailet, välj "Properties", välj fliken "Details", där har du headern.

Medlem sedan juni 20022 599 inlägg

UlfT skrev:

Jag tror det är någon egen speciallösning för just hotmail.

Japp. Ser ut som nåt XML/SOAP-liknande om man tittar närmare på det. Det går också över vanlig HTTP/Port 80.

266 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
136 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
124 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
137 ms — ändringar (db)