Har fått viruset W32.Pinfi! :X
Norton hittar det men kan inte ta bort det och det går inte att radera filen heller. Det verkar som om det redan har ersatt en himmla massa filer på datorn. Norton fann ca 180 smittade filer.
Ska strypa en viss person nästa fång jag ser honom som absolut nödvändigtvist var tvungen att helt onödigt ladda ner ett virus på kazaa på min helt nya burk!!!!!!! FAN!
Verkar vara helt omöjligt att få bort. Det skriver in sig i Explorer.exe så att filen alltid körs och inte går att ta bort. Och sedan har den redan tagit bort massvis med program från hårddisken... Skit också... jag som ville spela nu! :l
Har sett den men det fungerade inte :( "Huvudfilen" kunde inte tas bort eftersom den låg i explorer.exe och allt gick åt helvete! Så jag installerade om :l
Ett tips inför framtiden är att inte köra med adminrättigheter utom när du administrerar. Vet att det kan vara svårt i vissa lägen på Windows, men man tjänar otroligt mycket i säkerhet. I XP är filsystemet hyffsat låst (man kan låsa det ännu mer om man orkar lägga ner en del jobb), så ett virus skall inte kunna fara fram hur som helst om man aktiverar det som vanlig användare (utan adminrättigheter).
Och ett antivirusprogram (som stoppar körning av smittade filer) skall naturligtvis vara bland det första du installerar. Låter konstigt att Norton lät det gå så långt, men det kanske inte var uppdaterat?
Det var inte ens installerat i början... :l Installerade det för att jag var ganska säker att jag fått ett virus (blah 1 dag efter ny installation :X ) och det fanns 18x smittade filer :-\
Har aldrig behövt ha enn virusprogram. Har aldrig fått ett virus förutom nimda när jag körde en IIS server... och det var inte jag som orsakade detta heller :l
Ursäkta frågan,men vad exakt gör W32.pinfi viruset?
hade 400 smittade filer på datorn... lyckligtvis kunde
Norton ta bort alla.
Är det som en slags trojansk häst?
förklaring tack!
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2