Detta är väl ingen PHP fråga eller...
Det skall vara möjligt att med jämna mellanrum kontrollera en viss katalog. Hur du gör detta men Norton antivirus får du kolla i deras manual.
8 svar · 307 visningar · startad av Nexus86
Går det att automatiskt scanna uploadade filer med Norton Antivirus? Så dom inte ligger och sprids och utan att man måste vara där och klicka i en massa rutor.
Detta är väl ingen PHP fråga eller...
Det skall vara möjligt att med jämna mellanrum kontrollera en viss katalog. Hur du gör detta men Norton antivirus får du kolla i deras manual.
Om, serven har ett anvivirus program med autosökning.
Så går ju antivirus programmet automatiskt igenom varje fil som används.
Nickemannen skrev:
Om, serven har ett anvivirus program med autosökning.
Så går ju antivirus programmet automatiskt igenom varje fil som används.
Ja men hittar den virus så kommer det upp en ruta på servern som säger att det finns virus och vad den har gjort åt saken. Man vill inte gärna gå till server-datorn hela tiden och klicka på OK.
Detta är väl en inställningsgrej du måste göra... I alla antivirusprogram jag använt finns det möjlighet att välja vad programmet gör när den hittar virus. Typ, rensa viruset, ta bort filen, lägg filen i karantän osv.
Jo, det skall gå att fixa i inställningar, varesig det är php eller asp saker som blitt infekterade ;D;D;D *tänkte iom att frågan låg i php forumet* :p
Flyttad från php
Tittade igenom inställningarna och såg att det är ikryssat att den ska reparera filen. Men när den gör det (har varit med om det förut nämligen) så kommer det i alla fall upp en ruta som säger att det fanns ett virus och att det nu är borttaget.
Men det jag ville ha var en php-funktion eller ett php-script som scannar en fil efter virus. Sedan såg jag funktionen exec() så nu har jag nog hittat vad jag sökte. Tack i alla fall!