ruskiga tider med skabbiga virus...uscha så jag tänka investera en hundring i något seriöst fungerande antivirus program.
Jag har kört pandas online antivirus som är gratis & harräddat mitt win2k ett par gånger faktiskt så jag har byggt upp ett svagt men ändå stabilt förtroende för panda snubbarna.
har ni några tips? det är min workstation med ftp jag tänker använda antiviruset på (med win2k pro swe os)
men som vanligt brukar det ju finnas en hake med billiga priset. detta program kan väll inte vara sämre än den online scanning man självmant brukar göra. hur är det med uppdateringarna? hur länge får man prenumerera på dem & vad kostar det att fortsätta prenumerationen?
tack för att ni tar er tiden åt att lösa detta problem, man skulle nog behöva hyra en "+ sverker" känner jag.
som enanävndare har du mycket att välja mellan ta ett program från någon av de större leverantörerna!
Trend, F-Secure, norton eller McAfee
Så kommer du bli nöjd! (Detta är generellt och gäller oavsett vilket system du har förutom Mac där är helt klart McAfee eller norton att föredra genom att de är de enda leverantörerna som har uppdaterade programvaror för operativet)
Gällande problem hos användare finns på alla ovanstående programvaror, inget konstigt med detta, genom att det just är ett program som ska in och bråka med varenda fil du har på datorn.
Men hos dessa leverantörer kan du även få hjälp om olyckan skulle vara framme alternativt att du har problem med programmet!
Norton Antivirus 2002 funkar riktigt bra.. Kör det p W2k burk bla.
Har testat Norton Antivirus 2003, men det var lite struligt med mailen där, var tvungen att avsluta hela antivirusprogrammet för att det skulle gå att forsätta kolla mailen. Kan hända att det kommit patcher för det (som den automagiskt uppdaterar sig med).
ok, om jag undrar såhär då, vilka för/nackdelar är det mellan det progg som du rekommenderade och det som jag länkade till i översta inlägget? skulle vara fint med lite jämförelse, för att det är ju rätt stor prisskilnad :(
Jag rekomenderar F-Secure. Jag hade otroliga problem med diskcrascher när jag använde Norton och inte haft några sedan jag bytte till F-Secure (orsak och verkan är inte bevisad). Uppdateringar sköter sig nog själv men jag gör det manuellt. På sistone har det fått för sig att crascha men jag vet dock ej vad det beror på men det kan vara dags att installera om hela systemet. (Jag kör Win98)
Jag kan egentligen inte göra några jämförelser eftersom jag enbart kört Norton på senaste tiden, men det fungerar smidigt.
Bra uppdateringsfunktioner, integration med mailklienter och jag har inte märkt några konstiga biverkningar med att ha virusscannern igång.
Jag kör Norton Antivirus både hemma och på jobbet. På jobbet är det standard och antagligen måste dom ha kommit fram till att Norton var stabilt innan dom beslöt sig för att köra det på alla hundratusentals arbetsstationer (eller så var det en prisfråga :e).