webForumDet fria alternativet

hackprogram

6 svar · 497 visningar · startad av fredrik1

fredrik1Medlem sedan aug. 2002190 inlägg

Hej jag undrar om nån vet något bra hackningsprogram för att ta sig in i en annan dator.
Programmet ska fungera under windows 2000 pro.
Obs!!!
Detta är bara ur ren utbildningssyfte och testverksamhet mellan två datorer.
Tacksam för tips har sökt runt mycket på nätet utan att hitta något av värde.

SDCdMedlem sedan jan. 2001712 inlägg

Mitt tips är att om du vill lära dig mer i detta ämne skall du införskaffa boken Hacking Exposed - Network Security Secrets & Solutions.
ISBN: 0-07-219381-6.

Krävs lite mer än ett program för att ta sig in i en dator.
(I de flesta fall)

McDMedlem sedan mars 20002 137 inlägg

Snälla jag ber Er håll denna diskussion utanför wF speciellt när det kommer till olika program. JA jag vet att det finns seriösa program ?!?!?! men det finns även en massa icke komersiella som jag inte vill se länkar för hemtagning här på wF.

SDCdMedlem sedan jan. 2001712 inlägg

Det var av denna anledning jag hänvisade honom till boken. Om det nu är i utbildningssyfte som man ställer sådana här frågor så har man inget emot att sturdera sådan litteratur .

McD, jag tycker precis som du att direkta tips till program är av ondo och skall inte förekomma här.

psMedlem sedan juni 2000807 inlägg

SDCd skrev:

McD, jag tycker precis som du att direkta tips till program är av ondo och skall inte förekomma här.

Och detta ska vara ett forum om datasäkerhet :OO tss

sgtpepperMedlem sedan apr. 20005 524 inlägg

men det finns även en massa icke komersiella som jag inte vill se länkar för hemtagning här på wF.

Om ett säkerhetsanalysprogram är ickekommersiellt eller inte är ju inte en kvalitetsflagga. Många verktyg är ickekomersiella men ändå väldigt seriösa.

Men självklart kan dessa typer av program användas felaktigt, se det som ett svärd, antingen använder man svärdet för att hålla fienden borta, eller så använder man svärdet för att attackera oskyldiga civila :).

medialabsMedlem sedan mars 20022 704 inlägg

Det finns en mängd seriösa verktyg för att testa säkerheten i datorn/nätet,

http://nok.idg.se/program/hackverktyg.asp en jättebra sida med länkar till program som testar säkerheten.

Genererad på 366 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb