Bästa skyddet är alltid att hålla sin njukvara uppgraderad, och med i Redhat finns ju up2date :)
Hur kan jag skydda en redhat maskin från virus upptävkte i kväll att den var smitad av en orm som går nu finns det något skydd
3 svar · 369 visningar · startad av inge
Hur kan jag skydda en redhat maskin från virus upptävkte i kväll att den var smitad av en orm som går nu finns det något skydd
Bästa skyddet är alltid att hålla sin njukvara uppgraderad, och med i Redhat finns ju up2date :)
virus skydd redhat
Men hur reggar man sig har provat det på redhats sida och med agenten i redhat men det funkar inte det blir bara error
Behövs egentligen inget antivirusprogram för Linix självt om du håller systemet uppdaterat, som sagt. De "virus" som är i omlopp är (såvitt jag vet) samtliga någon form av mask som utnyttjar säkerhetshål i gammal programvara (Apache, Bind m.fl.).
Men det kan ju finnas skäl att installera ett antivirusprogram. Om man använder maskinen som filserver eller mailserver t.ex. Installerade själv en antivirusfunktion på en RedHat mailserver för inte så länge sedan, och då hittade jag F-Prot som är gratis för hemanvändare.