Jag får en massa mail där det står att jag skickar smittad e-post. Jag har kollat min dator ett flertal gånger och inget virus hittas. (Jag kollar online) Är onlinekollen inte att lita på? Och framförallt, om det nu är en virusjävel (flåt språket) i min dator, så borde det väl synas i "skickat" i emailprogrammet? (Outlook 2000)
NEJ virus syns inte i utboxen... Oftast använder virus en egen mailagent som följer med det aktuella viruset.... på så stätt kan viruset söka efter "mail" adresser i alla olika dokument (htm, asp, icq, nsm, adressbok, osv osv osv ) o kunna skicka till dem samt vara oberoende av vad klienten använder för mailprogram.
Du har säkert bilivt smittad av Klez.H hoppa in på tråden nedan om klez så hittar du länk till borttagningsprogrammet som f-secure har.
Nu har jag viruskollat med McAfee 6.01 och inga virus någonstans. Om jag nu vore smittad av virus, borde jag inte upptäckt det? De kräken är väl väldigt elaka och krånglar till det i burken? Jag har inte märkt ett jota av något virus ..... mer än de här emailen jag pratade om i första inlägget i tråden. :l
Vid namn JS.Trojan.Seeker och Trojan.bat.Formatc, ingen Klez sålunda som jag fått email om att jag ska sprida. Dessa är nu omhändertagna av F-secure av senaste snitt.
:) :) :)
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e