webForumDet fria alternativet

Panda...

Datasäkerhet

10 svar · 465 visningar · startad av Mira

Medlem sedan maj 2001966 inlägg
Frågan#1

Har haft Panda's förra gratis-version i ½ år och varit jättenöjd - den har sett ut att funka bra på alla sätt...
När tiden gick ut hämtade jag hem Panda's nya gratisversion från IDG (Titanium 6) och trodde det skulle funka minst lika bra...

När jag hade installerat den slutade allt att fungera.
Det gick inte att surfa - Explorer generade fel hela tiden.
Det gick inte att kolla mail - den generade åxå fel...
Och fast jag stängde av den var det lika mycket fel - så jag var tvungen att avinstallera den helt...

Är Panda's nya så här dålig, eller har jag fått en dålig fil... eller?

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Panda har alltid varit i en klass för sig, funkat bra för mindre nät enanvändare och faktiskt mycket kasst i lite större installationer. I detta fall tror jag inte något har med pandas nya program eller en dålig fil. Testa och installera om allt har säkert blivit något fel där...

Har installerat om den, men den genererar fortf. error på Explorer - framförallt på sajten https://www.has.it där jag har webmail... kan inte alls läsa mina mail där nu...

Är det någon speciell inställning som kan strula till det?
Ska man tex. låta den scanna alla filer, ActiveX och JavaApplets...?
Vad ska den kolla och vad behöver den inte kolla?

I normala falll så skannas vid schemalaggd sökning enbart körbara filer...

Sen hur minnesresidenta sökningen fungerar i panda har jag ingen aning om, vet faktiskt inte om den fungerar över huvudtaget ?!?!

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Dedär e ett Enkelt Fel
Ladda hem Senaste Veresionen samt updateringen till den
Explorer fel e vanligt me panda

Enkelt kanske... men det gör det omöjligt att surfa...
Det var den senaste versionen jag hade laddat hem (den gamla var hur bra som helst!) - och det går inte att uppdatera eftersom det är en shareware...

Finns det något annat bra gratis-prog. ?

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Norton Antivirus...

det var visst Platinum jag tog sist - nu ska jag hämta hem senaste Titanium ist....

ALdrig mer Norton - hela datorn krascha till slut när jag hade det... sen var det så himla svårt att hitta alla filer som spridits ut i hela datorn - det tog en evighet att få datorn Norton-fri och fungerande igen...

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

annars finns ju F-Secure men om den är gratis eller inte vet jag ej... men jag tycker dock att man väl kan betala för en bra antivirus-programvara.

Jag arbetar med antivirusprogram...

Du bör välja något av dessa för minst problem*

*Alla program ger problem men nu snackar vi MINST problem

McFee, Norton, F-Secure eller Trend Micro

Sen vad du väljer är upp till dig, det kommer kosta pengar. Ett bra program kostar pengar finns ingen som jobbar som frälsningsarmen.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
129 ms — ändringar (db)