webForumDet fria alternativet

ICQ - kontaktlista ofline ?

Datasäkerhet

6 svar · 348 visningar · startad av Quazzo

Medlem sedan juli 2001324 inlägg
Frågan#1

Hej !
Nu är det något skumt med min icq, alla mina kontakter är off-line trots att jag är online. /Har testat att starta om datorn flera gånger uta nresultat.)

Kan skicka mess till en kompis som är online och han svarar mig, dock ser han inte mig och jag ser inte honom.

Är det någon som stött på liknande problem ? Tror det kan vara ngt lurt virus eller en bugg som är igång.
( Har en kompis som har haft samma problem i en vecka, trodde att han inte hade koll på sit nätverk mm...men nu inser jag att han talar sanning...)

Har kollat på icq:s hemsida, men inte hittat ngt som beskriver problemet...

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Det är nog nåt på deras server misstänker jag. Mina datorer blev såna en efter en nyss och jag kan inte ens lägga till nya kontakter i en helt nyinstallerad dator.

------------------
Mellan den 15:e och 17:e februari står världen stilla.

Hmmm....förmodligen är det ngt sådant.... hur lång tid tog det för dig innan det började funka igen då ? Får min kompis har det inte funkat på nästan två veckor...

Det är så just nu för första gången så jag vet inte hur lång tid det varar.

------------------

Det varade i drygt två timmar kan jag säga nu. ;)

------------------

Japp nu funkar det för mig med. Dock inte för min kompis....förmodligen något annat problem där...

Är din kompis reggad här på wF så kan han ju starta en tråd i lämpligt forum så kanske det går att hitta en lösning på hans problem. Annars kanske du kan lotsa honom rätt. ;)

------------------

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
116 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)