webForumDet fria alternativet

Norton Firewall 2002 Problem, kan ej config!?

Datasäkerhet

3 svar · 329 visningar · startad av phebee

Medlem sedan nov. 200117 inlägg
Frågan#1

Jag har Win XP, och installerade Norton Firewall 2002. När jag installerat hela kittet, så märker jag att jag inte har tillgång till nånting, när jag ska försöka att config. programmet så kan jag inte det för att den säger att jag inte är "super advisor" (administratör), men jag har bara en "profil" på win XP och där är jag admin. Jag kan inte avinstallera firewall heller för då säger den samma sak. HJÄLP MIG jag har verkligen panik?! Vad ska jag göra för att kunna ta bort programmet?? kan man göra det från DOS PROMTEN? Eller hur ska jag bära mig åt ?? SNÄLLA HJÄLP MIG!! Ta bort programmet

(eng)
It will not allow me to setup,uninstall, or run wizard. The message I
get is a you must be a super visor to uninstall, setup etc. How do I
get rid of message and continue? Or should I return product

------------------
PB

Medlem sedan nov. 20018 inlägg

du ska sätta in startdisketten sen gå in i dos... därefter ska du skriva showdown C:\windows .
testa det skulle nu inte det funka så.... hehe. bara skoja.. me det dos commandot tar du bort windows fil för fil... :p

------------------
You can't Beat me in Counter-strike

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Har du köpt programvaran så har du även rätt till support via email... skriv detta till dem. Tror personligen att nått fel har hänt under installation.

Är det inte så att det är själva programmet som du måste logga in i???? Jag har gjort olika konotn i firwallen med olika behörighet. Inställningarna fann någon stanns under egenskaper.

Tror att det kan vara detta, för om det hade varit något annat med ditt konot på xp så hade du inte heller fått installera programmet om behörigheten hade varit för låg.

Välkommen till wF

------------------
McD- Burgers for the people!

www.McDz.net www.SweQuake.com

[Redigerat av McD den 09 nov 2001]

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Hmm, hade exakt samma problem som du beskriver phebee. Lyckligtvis hade de en länk till deras supportsida där de beskrev hur man kunde återställa administratörlösenordet.
Detta hjälpte dock inte för mig, utan jag fick även manuellt avinstallera Firewall 2002.

------------------
"Tål det inte att skämtas om, är det inte värt att ta på allvar."

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)