Jag har funderingar på att köpa Mcafee Virusscan 6.0. På Mcafee´s hemsida står det:
Keep Hackers Out. McAfee VirusScan is the first anti-virus software that comes with an integrated personal firewall – an easy-to- use application that blocks hackers from gaining access to your system. Whether you have a dial-up or broadband connection, the firewall puts up a barrier to protect you and your PC... even when you're away from your computer.
Med anledning av detta ringde jag Dustin.se för att få mer info om denna brandvägg, men dom hade inte nån aning om att det fanns någon brandvägg i den podukten. :l Är det nån som använder 6:an och kan bringa lite klarhet i detta. Räcker det med den brandvägg som ingår eller behöver jag köpa en separat??
Är säkert någon suite, Har för mig att denna endast kan köpas från webben. Dvs dustin har inte tillåtelse att sälja den.
antivirus och brandvägg två olika produkter som ingår i samma licens. Har för mig att även kryptering ingår...
Garddog ?!?!?! kan den ha hetat så.. pakiteringen är helt ny för den svenska marknaden. Så jag tror inte någon här anävnder detta idag. I alla fall inte inköpt i samma licens. Däremot kan ju självklart användare här på forumet använda deras produkter.
Jodå Dustin säljer den, det är 2 produkter i ett paket. Välj "Mjukvara" och Antivirus, scrolla sedan ner till "MCAFEE VIRUSSCAN 6.0/FIREWALL 3.0 WIN32 ENG CD"
------------------
If you can't convince them, confuse them.
Själv tycker jag att man ska kunna gå in manuelet och blocka portar typ alla, och sen öppna don man använder, tyvärr har jag inte sätt den funktionen på de billiga hemma brandväggarna.
Det blir allt vanligare med "spyware"/"phone home" grejor i programen, så många vil blockara internet access på program nivå, vilket kan vara bra ibland...
Nr1. är att det ska vara lätt att sätta upp och lätt att administrera.
Nr.2 att det ska bli så lite prestand förluster som möjligt.
Nr.3 att det ska komma uppgraderinga / patchar ofta och snabbt efter ett hål har upptäckts.
Nr.4 "Drop" är även det en bra funktion i brandvägarna, som är "ganska" ny...
------------------ "För övrigt stal hon mitt hjärta för evigt"