webForumDet fria alternativet

Virus? Pah!

Datasäkerhet

7 svar · 378 visningar · startad av His Divine Shadow

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg
Frågan#1

Ja ni, jag kan nnu säga att virus inte påverkar mig, har F-Secure installerat och just råkade jag komma på en sida som verkade opålitlig, jag fick t.om. en ruta som frågade om jag ville installera nått skräp, jag sade ja för att pröva, det gick aldrig så lång, F-Secure sade direkt att det fanns ett virus.

------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.

http://forums.planetdivine-shadow.com

Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Oj oj oj -"Man ska inte ropa hej förrän man är över bla bla bla...!"

;) Det finns idag inte ett enda antivirusprogram som tar bort alla virus. Även fast du har ett bra program som jag hoppas att du uppdaterar dagligen gärna då via den medföljande backwebben... gäller det att vara försiktig.

Alla virus är nya någon gång och bara för att man har ett antivirusprogram så är man inte 100% säker.

Finns idag bara ett sätt att vara säker det är att installera en checksumme kontroll på datorn dock skulle den larma hela tiden och ett sådant program kräver en mcyket god kunskap hos anävndaren för att man ska få ut något av det.

P.s Ta detta nu på rätt sätt :) D.s

------------------
McD- Burgers for the people!

www.McDz.net www.SweQuake.com

[Redigerat av McD den 08 okt 2001]

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

F-secure = Deathsecure
Bli inte förvånad om blåskärmarna dyker upp inom kort.

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfredsson 1980*

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

McD, poängen var att jag lät det gå så långt till att börja med, eftersom mina säkerhets metoder är mycket hårdare annars så kommer det inte så långt.

Rikard, kört det på arbetet i flera månader utan problem, senaste version.

------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.

http://forums.planetdivine-shadow.com

Sprit löser inga problem. Men det gör inte mjölk heller.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Jag har bytt ut det hos ett flertal kunder eftersom det är förbenat blåskärmsskapande. (Detta är inte på något sätt menat som "jag vet bäst" utan enbart som information. :))
Om det fungerar som det ska - kul! :)

------------------
Varför är det så ont om Q*? - Hans Alfredsson 1980*

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

Bli inte förvånad om blåskärmarna dyker upp inom kort

Jupp. Det hände mig med F-secure + w2k... trots en version som var avsedd för w2k. :(

------------------
Ancilla, face mea laganum!

Medlem sedan mars 20002 520 inlägg

Grapps... Oj, kan mycket väl vara nått annat som spökar. Blåskärmar är vanliga oberoende på vilket "av" program man använder.

jag kör f-secure på w2k och det funkar kalas.

------------------
McD- Burgers for the people!

www.McDz.net www.SweQuake.com

Medlem sedan juni 200010 432 inlägg

I mitt fall blev felet när jag öppnat ett worddokument från en diskett - tog ut disketten - gick ur word. Mao när word försökte spara på en diskett som inte fanns i. Inget som normalt ska orsaka en krasch (baserad på mjukvara).

Efter diverse uppdateringar med servicepacks + uppdatering till FS blev det NULL i skillnad. Problemet försvann dock när jag slängde ut FS.

Det var Rikard som tipsade om att det var FS ;)

------------------
Ancilla, face mea laganum!

[Redigerat av PeW den 13 okt 2001]

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)