Funny. When third-party programs cause problems in Windows it's the OS's fault not the third-party vendor. But when MS is the third-party, it's not the OS's fault but MS's. Bottom line - it's MS's fault no matter what.
My only question is: If a non-MS application causes a problem on a non-MS OS, is anyone at fault?
:e
Underbar kommentar.
Hur det är med säkerhetshålet eller inte verkar de lärda tvista om.
Vad som är än mer fascinerande än att det verkar vara som du och många andra skriver är att de uppenbarligen finns ett flertal andra allvarligare säkerhetsläckor i MacOSX 10.1.
Varför skriks det inte om dessa kan man fundera på... :OO
Varför ingen bryr sig?
Jo ungefär samma orsak till varför ingen bryr sig i vad som händer i svartnäs hos gubben olaf när han inte får sin dagstidning. §e
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.
Med risk för att starta ett datorkrig i fel forum (HDS kan ju blunda då han inte är intresserad av vad som händer Mac OS X eller i Svartnäs). Här kommer en länk där det öppet diskuteras säkerhet i alla fall.... http://www.securemac.com/
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Självklart har jag provat och verifierat att IE gör på detta sätt.
Tar hem filen
Packarupp den
Kör den om det är ett program
Allt detta utan att få någon som helst varning! Om man då i ex. ett frameset lägger in att en av ramarna innehåller en sådan länk vad händer då (ej testat)?
Det är tydligen också så att om man uppgraderar Stuffit så kommer den att ta över "uppackningen" och inte köra det uppackade programmer.
------------------
If you can't convince them, confuse them.
His Divine Shadow: Du har aldrig varit i Svartnäs märker jag
(Svartnäs heter en by nån mil utanför byn där jag kommer från!)
Svartnäs, 10km från byar som har invånar tal < 50, 20-30km till alla större byar med invånar tal på ~1000 personer.
Skog allstans runtom, det är en by nån mil härifrån också ser du :e
------------------
His Divine Shadow is the most despicable being ever created, short and to the point.