När det gäller virusprogram så är jag tveksamt till de gratis alternativen som finns. Det finns ett gamalt ordspråk som säger -"Man får det man betalar för!"
Så fixa en prenummeration istället det kostar inte så mcyket för en enanvändare. Då får du både cd manualer och tillgång till uppdateringar dagligen.
Men saken är den att InoculateIT PE ju fick bra i tester och de var ju inriktade på företag och för att då få fler att hitta deras program hade de det gratis för hemanvändare. Skulle ju kunna finnas fler som gör så..
Allt som är gratis på internet är dåligt! Så enkelt är det.. Det vore korkat att släppa en briljant lösning fri såvida man inte är helt fullsketen med pengar och brinner för att hjälpa alla andra ideélt! :e
bgust - Det är riktigt många program har fria hemlicenser om företaget har en giltig licens. Men tyvärr är det inte många som vet om att de har möjligheten att dela med sig av företagslicensen i hemmet. Sen är det också beroende på vilka krav företaget ställer på tillverkaren eller inköpsstället av programmet. Skulle jag personligen köpa ett program för x antal tusenlappar skulle jag se till att få med hemlicenser i priset annars väljer jag gärna ett annat program.
Allt som är gratis på internet är dåligt! Så enkelt är det ...
Även MS Internet Explorer då? Om programmet vore bra skulle väl MS ta betalt för det? ;)
Nä, nu tycker jag du generaliserar bra mycket, och jag tycker absolut inte du har rätt (InoculateIT var t.ex. en utmärkt antivirusprogramvara som stod sig mycket väl i alla tester jag sett). Finns mycket bra programvara som inte kostar något.
CA (de som tillverkar InoculateIT) har en version för privatpersoner som heter E-Trust EZ Virus nånting som är billig och mycket bra. www.my-etrust.com
Nya uppdateringar är fortfarande tillgängliga, men det finns inga programfiler tillgängliga. Jag har iofs programfilerna, men kommer inte ihåg om man registrerar sig vid installationen, för isf kan man nog inte installera det på nytt.
279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.e96017d9