webForumDet fria alternativet

ICQ, oemottagna meddelanden..

Datasäkerhet

4 svar · 394 visningar · startad av ps

Medlem sedan juni 2000841 inlägg
Frågan#1

Går det att kolla andras meddelanden som inte har mottagits ännu, dvs inte öppnat dom? (En kompis verkar ha råkat ut för detta)
Och det konstiga var att när han öppnade sin icq så låg dom som vanligt och väntade..

Kan ju vara intressant att veta hur man täpper till hålet..

r
Kan ju tillägga att han kör ICQ99, men eftersom meddelandena ligger på servern när han inte är uppkopplad så ska det ju inte ha att göra med vilken version han kör på sin dator.. eller?

------------------
ps » Email » wF framed! :e

[Redigerat av ps den 19 feb 2001]

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Öh, va? :q

Menar du att om jag skickar ett till dig när du inte är uppkopplad så skulle jag kunna gå in och kolla/ändra det..?

Låter lite osannolikt... ;)

------------------
To be or not to be - that's not a question!

Medlem sedan juni 2000841 inlägg

Jo jag vet det..
Men det är knappast nån omöjlighet att det är så..
Jag har kollat runt lite och hittat länkar till program med den beskrivningen, men med bruten länk..

r
Ändra vet jag inte, men gå in och läsa utan att det syns när jag väl kopplar upp.

------------------
ps » Email » wF framed! :e

[Redigerat av ps den 19 feb 2001]

Medlem sedan apr. 2000642 inlägg

jag kan mycket väl tänka mig att det går.

för att ta emot en persons meddelanden så måste man bara logga in i icq-klustret med den personens id. vet ej hur det är med lösenordet, men på något sätt ska det gå...

hursomhelst, man läser meddelandet, byter till ett annat id, och sedan skickar man ett identiskt meddelande adresserat till rätt person från rätt person och sen kopplar man ner. simpelt.. :)

------------------
PeterSign v 2.3.36

Medlem sedan dec. 2000485 inlägg

Motmedel: om nu dina meddelanden är så viktiga... ladda hem en pluggin som krypterar meddelandet :p

264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
131 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)