Jag blir fullkomligt vansinnig på vissa av mina vänner. Jag har talat om för dem 100 gånger att ALDRIG öppna en .exe fil som de inte känner igen avsändaren ifrån eller som de är lite osäkra på.
Nu har det spritts ett virus bland mina vänner (sån tur är så är jag imun då jag dels använder Eudora och dels använder Macintosh) som handlar om Snövit och de sju dvärgarna.
Det börjar tydligen med ett mail som påstår att man får upp en rolig annimering om man skickar mailet till 11 andra i sin adresslista. Det är någon typ av worm-virus (fästmannen kollade lite i den textfil som skrivs och den listar alla emailadresser som föregick mailet).
Sen tror jag att det automatiskt laddas ner en exe-fil som heter joke.exe från avsändaren hahaha@sexyfun.net och denna ställer till med problem om man kör igång filen.
Alltså, jag blir vansinnig.... varför fattar inte folk att de ska vara misstänksamma???
Jag drabbas ju inte själv, men jag får minsann hjälpa andra att lösa sina problem för att de varit så nyfikna.... jösses! x(
------------------
/Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Jo, det är sant att Macrovirus också drabbar Mac, särskilt då i MS program som Office och OE. Sån tur är så har jag Macron avstängda i Office och jag använder inte OE.
------------------
/Petra Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
642 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e