webForumDet fria alternativet

Virusprogram

9 svar · 596 visningar · startad av Alvar s

Alvar sMedlem sedan mars 2000398 inlägg

Finns det nån lista med vilka virus program som är bäst, billigast etc.. ?

Finns det nåt virus program som är bra men ändå "gratis" ? ( för nedladdning )

------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Jag kör med Inoculatel (stavas nog inte så) finns på http://antivirus.cai.com/ och är gratis... :)

r
Filen som tankas hem är inte större än 2.5 Mb :)
/r

------------------
F.Sundström
Make Love Not War!

[Redigerat av Klös den 06 nov 2000]

ChakotayMedlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Jag kör också "InoculateIT", huruvida det är bra eller inte vet jag ej - jag har aldrig sett skyddet slå till mot något virus. ;)
Men å andra sidan ej heller märkt att virus slagit till... :)

Klarar InoculateIT av dom "värsta" virusen? Vi har fått cih viruset på skolan och vissa datorer vill inte installera norton antivirus ( eftersom dom är så gamla.. ) Kan InoculateIT installeras på "sämre datorer" ? ( Pentium pro, 64 ram ) och skydda mot cih viruset? ( och ta bort det såklart ;) )

------------------

McDMedlem sedan mars 20002 520 inlägg

Ska man skaffa ett antivirusprogram så ska man nog köpa ett... Samt att det program man väljer är ett av de märken som är mest vanliga i sverige tex Norton, F-Secure, Nai det finns hur många som helst men det är som sagt var att föredra något av dessa.

Ett billigt eller gratis program har inte samma prestanda som ett dyrare. Det är ganska självklart igentligen, ett antivirusprogram ska uppdateras regelbunndet och det gör att det kostar pengar att ha denna regelbunndenhet dvs att det verkligen kommmer nya uppdateringar av virusdefinitionsfilerna.

Själv kör jag F-Secure Anti-Virus

------------------
McD- Burgers for the people!

www.mcdz.net- Sveriges minsta portal :P

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Åja, InoculateIT är trots allt ICSA-certifierade så det är nog inget fel på det programmet. Den gamla myten att billig programvara = dålig programvara trodde jag Linux tagit död på? ;)

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

FreestylerMedlem sedan feb. 20002 218 inlägg

Jag kör med Avp. Funkar suveränt!

(>> OS & Program?)

------------------
självständig stylist

KimMedlem sedan jan. 20007 697 inlägg

Rättelse bara. Tänk på att det är ett antivirusprogram du ska ha - inte ett virusprogram.

Det är en vansinnig skillnad. :e

------------------
"Ibland sitter kristna ungdomar i en källare och käkar ostfralla..."

KlösMedlem sedan dec. 19992 615 inlägg

InoculateIT har regelbundna uppdateringar och säger till när det är dags.. så på den fronten är det inga problem.. Jag har än så länge inte hittat nått virus med InoculateIT men jag åh andra sidan så har jag inte snubblat över nått som är smittat fler än 3 ggr sedan januari 1998 :) då hittat av Dr Solomon som jag köpte och körde med uppdateringar i drygt två år.

------------------
F.Sundström
Make Love Not War!

Testade att köra InoculateIT på skolan och det rensade 20 filer från cih viruset :) Det verkar som den kollar filerna innan man öppnar dom, och är filen infekterad fixar den det först och öppnar sen, bra :)

Vi har norton antivirus ( corp ed ) på skolan men den hittade inte viruset alla gånger, cih viruset hade t o m infekterat norton :) ( och det hittade InoculateIT ;) )

Rättelse bara. Tänk på att det är ett antivirusprogram du ska ha - inte ett virusprogram.
Det är en vansinnig skillnad. :e

Jag hade lite bråttom att posta det eftersom vi just hade fått viruset :)

------------------

135 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
132 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)