Vad tycker ni om alla dessa kedjebrev som skickas runt hela tiden. Personligen så är det hur jobbigt som helst framförallt på jobbet att hela tiden sitta och få in helt onödiga brev.. Jag får ju även in en hel del hoax dvs falska virusvarningar genom att jag jobbar med detta så kommer samma hoax in från ett antal personer..
Hur gör ni skickar ni sådant här trams vidare? Eller försöker Ni kolla upp vad som gäller om varningarna är befogade?
Läste en artikel idag i internetworld där det stog att varje kedjebrev kostade företagen många miljonerkronor i arbetskostnader.
------------------ [McD - Burgers for the people!]
Då jag använder Mac ignorerar jag de flesta virusvarningar. Då de flesta nu verkar vara såna där macro-virus är jag ganska skyddad då jag inte har macro inställt i till exempel MS Word.
Jag tror inte på att haussa upp dessa virusvarningar, utan jag ser till att jag alltid har ett säkert skydd (uppdaterar mitt virusprogram varje månad). Sen skickar jag alltid ett mail till kompisar som skickar .exe-filer och talar om för dem att jag inte bett om den filen (sen att Macen inte kan öppna dem är ju en annan sak).
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade