Vill skaffa ett riktigt bra skydd från spyware och virus och är inte alls hemma på sånt. Vill att det är så enkelt som möjligt, men avancerat nog för att hitta det mesta. Ett företag som är bland de första att uppdatera när trojaner och sånt gör nya versioner.
Vilket ska man köra på?
Har alltid tyckt att norton är väldigt "tungdrivet" men fick norton 360-trial på min nya dator med vista och tänkte att det enklaste var att förnya det, så det har jag. Men nu avinstallerar vi det tillfälligt och då funderar jag på om jag ska ominstallera det igen eller passa på att skaffa annat.
Har haft Norman på en annan dator och tyckt att det var helt ok.
Funderar på att köra AVG 8 nu, i så fall den betalda varienten antar jag eftersom spywareskydd inte ingår annars. Eller finns kompatibelt fritt antispywareprogram från annat företag?
Jag är öppet för allt, vill ha något av de allra säkraste och gör inget om det kostar upp till 1000 kr/år. Det kan det vara värt eftersom det kan bli betydligt dyrare för mig om datorn kraschar eller hackas eller så.
Är det någon som inte gillar nod32 eller gillar något annat bättre?
Såg ju bra ut i PC-recensionen:
"Som enda produkt i testet har NOD32 certifierats för checkmarks test av skydd mot installerade spioner, vilket vittnar om ett kraftfullt spionskydd. Också antiviruscertifieringarna imponerar, precis som det proaktiva skyddet. NOD32 är tivelsutan det mest respektingivande programmet i de oberoende testerna av virusskydd."
Jag ska ha till 2-3 datorer, finns det några särskilda anledningar att köra företagsvarianten på programmet om jag inte kör datorerna i ett nätverk utan bara en och en?
Jag använder SUPERAntiSpyware FREE Edition. Och är mycket nöjd, den skyddar browserhijacks och systemet i övrigt. http://www.superantispyware.com/?tag=SUPERANTISPYWARE
Såg den rekommenderas på ett annat forum och många där verkade nöjda.
Jag har dubbelboot på min burk. Varje gång jag startar upp den i windows biter jag naglar av nervositet. Startar jag den i Linux kan jag sova om natten.
262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e