Troligtvis kör du med NTFS på disken istället för FAT(32).
För att se filerna kan du antingen starta med Windows XP's startdisketter alternativt Windows XP-installationsskiva och sedan skutta in i DOS.
Skriver BIOS ut något felmeddelande?
3 svar · 407 visningar · startad av eclipsk
Har blivit med Virus och kan inte starta XP. Starta med startdiskett(win98) och kan inte se filerna på c: disken. Innebär det att FAT tabellen är förstörd? Körde scandisk(w98 spelar det nån roll) som fixa nåt men som starta aldrig(stanna på 0%) ordentligt. Kan man köra nåt annat som fixa FAT? eller nåt annat förslag på vad mankan göra.
Försöker man boota som vanligt från c: så får man ihållande pipande :x från moderkortet som jag inte blir klok på(intelkort 850MV).
/eclipsk
Troligtvis kör du med NTFS på disken istället för FAT(32).
För att se filerna kan du antingen starta med Windows XP's startdisketter alternativt Windows XP-installationsskiva och sedan skutta in i DOS.
Skriver BIOS ut något felmeddelande?
Om du har NTFS, vilket är ganska troligt, kan du göra som luna säger, tror jag :) eller så kan man köra en drivrutin för NTFS så man kommer åt det, hur man nu än väljer att starta, här finns drivrutinen:
http://www.sysinternals.com/utilities/ntfsdos.html
Tack
för de snabba svaren. Jag kommer tyvärr inte ihåg vilkt filsystem jag har på den disken.
Låna iaf Norton Antivirus cd som faktiskt boota, starta nåt som hette NAVDX men samma resultat där, inga filer under c:
La däremot 2 katalog på disken C:\NCDTREE\NCDTREE
Ska testa och boota med w98 diskett och köra chkdsk som jag hämtat från en annan XPP maskin.
Danny, ska testa NTFS-drivern nästa runda.
/E