Hejsa!
Jag har en fråga om virusprogram.
Så här är det då, jag har själv använt Norton Antivirus för det mesta.
Men just nu använder jag inget program.
Sen är det en sak jag inte gillar, det är att norton tar så mycket prestanda tex om jag sitter och spelar när jag har norton igång så laggar spelet men om jag stänger av norton så laggar det inte.
Sen går det ju inte stänga av norton rikigt heller.
Så vi detta laget bör dom flesta kommit på vad jag vill få ut av det hela.
Jag undrar om det finns något virus program som är lika bra som norton och som går stänga av riktigt?, du ska bara kunna högerklicka på virusprogramet nere i aktivitesfältet sen ska du kunna trycka på avsluta så ska hela virusprogramet avslutas och inte finnas massa saker som fortfarande körs som kollar så man inte få virus när man surfar osv.
Hoppas jag utryckte mig riktigt.
JosefMedlem sedan mars 20023 561 inlägg Har använt NOD32 ett tag nu (3 veckor) och är mycket nöjd. Resurssnålt.
Förstår dock inte varför man skulle vilja stänga av sitt AV? :q
SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg Jag kör Panda och måste stänga av det för att inte lagga i onlinespelen. Helt värdelösa program som inte kan släppa igenom onlinespel - är ju trots allt ett av dom vanligaste grejerna som görs på internet.
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg Jag testade Nod32 förut en sväng och det är verkligen resurssnålt - man märker inte av att det är igång!
TengbladMedlem sedan dec. 19998 277 inlägg
Sharkie skrev:
Jag kör F-secure och måste stänga av det för att inte lagga i onlinespelen. Helt värdelösa program som inte kan släppa igenom onlinespel - är ju trots allt ett av dom vanligaste grejerna som görs på internet.
Då har du ställt in det knepigt. Jag har en rätt så kass burk men kan lätt spela onlinespel av olika slag helt utan problem.
Släppa igenom? Vi snackar antivirus här...
SharkieMedlem sedan okt. 20031 001 inlägg
Tengblad skrev:
Då har du ställt in det knepigt. Jag har en rätt så kass burk men kan lätt spela onlinespel av olika slag helt utan problem.
Släppa igenom? Vi snackar antivirus här...
Hahahahaha, såg nu att jag skrivit fel - det är PANDA jag använder!
Men det kvarstår; jag måste ändå stänga av det för att kunna spela.
Det kom efter att Panda uppdaterats för några (4-5?) månader sedan, då laggade det kraftigt mer ofta än sällan medans jag spelade. Följt instruktioner och annat från Pandas support men felet kvarstår. Nu har det förvisso kommit en ordentlig programuppdatering och jag har inte prövat att spela med Panda igång. Kanske försvunnit - vem vet.
*redigerar mitt tidigare inlägg*
mikey1Medlem sedan aug. 200171 inlägg Jag kör NOD32 och har gjort det i 18 månader nu.Det funkar perfekt och är väldigt resurssnålt.
/Michael J.
BenganMedlem sedan juni 2000690 inlägg Jag är inne på att byta just till NOD32 och undrar också om det går att HELT stänga av när man inte vill ha det till?
Helst vill jag enbart använda scannern "on demand" så den är ifrån som default och inte laddas alls efter omstart.
Jo, det finns orsaker till att göra så ibland... Speciellt på den dator jag kör inspelning av rå video :)
dAEkMedlem sedan feb. 20041 816 inlägg
Bengan skrev:
Jag är inne på att byta just till NOD32 och undrar också om det går att HELT stänga av när man inte vill ha det till?
Helst vill jag enbart använda scannern "on demand" så den är ifrån som default och inte laddas alls efter omstart.
Jo, det finns orsaker till att göra så ibland... Speciellt på den dator jag kör inspelning av rå video :)
Jag har för mig att det ska gå, ja.
Är det ingen som använder AVG Anti-Virus? funderar att gåöver nu när mitt Norton har gått ut.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg
Bengan skrev:
Jag är inne på att byta just till NOD32 och undrar också om det går att HELT stänga av när man inte vill ha det till?
...jag installerade just Nod 32 på en dator. Det går enkelt att stänga av hela progget, sedan startar man igen via genvägen (ikonen) bara...
aronMedlem sedan mars 2004485 inlägg Clam Antivirus - http://www.clamav.net/ , fanns till Windows hittade det precis. Är det nån som vet hur bra det är? Ska testa.
hd1248Medlem sedan aug. 20062 inlägg Antivirus
Har testat Norton och Avast men har nu fastnat för NOD32 (som förövrigt finns på svenska nuförtiden). Den ligger bara snällt nere i traybaren och gör sitt jobb.
RifflesMedlem sedan juni 2000974 inlägg AVG funkar fint för mig.
Har testat Norton tidigare, men det tog för mycket kraft ur datorn.
Installerade idag Norton med tanke på att jag litar på det sen innan men tyvärr så kräver det ju mycket av datorn och det går ju aldrig att stänga av det helt.
Men får köpa lite mer ram minne men klarar mig nog ett tag till på mina 1024Mb