Det lät ju trevligt! Vet andra som råkat ut för det! Har du någon form av router eller så? eller sitter du direkt in i bb-jacket!
Men men.. har inga direkta tips att ge!
15 svar · 1 013 visningar · startad av battistino
Misstänker att nån har gjort intrång i min dator, har fått en "internet-gateway" som jag inte har haft förut, ska inte ha en sån. Går inte att avaktivera och om jag rycker min nätverkskabel så försvinner den från nätverksanslutningar, men är tillbaks så fort sladden sätts in igen.
Hittar inget virus med Panda Platinum!
Upptäcker också att mitt permanent skydd av filer inte går att aktivera.
Så vad tror ni? intrång?
Vad ska jag göra för att ta bort det?
Det lät ju trevligt! Vet andra som råkat ut för det! Har du någon form av router eller så? eller sitter du direkt in i bb-jacket!
Men men.. har inga direkta tips att ge!
Fredde Mannen skrev:
Har du någon form av router eller så? eller sitter du direkt in i bb-jacket!
Sitter i en router
Har du kört guiden "Konfigurera nätverk" (konfigurera ett hemnätverk eller ett litet kontorsnätverk)?
tydal skrev:
Har du kört guiden "Konfigurera nätverk" (konfigurera ett hemnätverk eller ett litet kontorsnätverk)?
Nej, jag har inte kört det nyligen!
Intressant:
http://www.hamachi.cc/
battistino skrev:
Sitter i en router
har du upnp ingång på dator och router, så får du en sådan anslutning. kan du på ikonens meny välja konfigurera(så ser du oxå vad det är)?
stoffe-2k skrev:
har du upnp ingång på dator och router, så får du en sådan anslutning. kan du på ikonens meny välja konfigurera(så ser du oxå vad det är)?
upnp tror jag inte jag ska ha.
Grejen är ju den att jag har suttit i samma router länge utan att jag har haft en internet-gateway., så jag ska ju inte ha den!
På själva anslutningen står det: Denna anslutning tillåter åtkomst till internet vi en delad uppkoppling på en annan dator.
Redigerat med anledning av webForums regler §4.
Synpunkter angående detta beslut, ta kontakt med Peeer alternativt forumledare@webforum.nu.
Peeer
Utvecklingsledare, webForum
Men nån som kan säga vad det är och hur jag blir av med det?
Kan säga att jag hade en process som hette wmiprvse.exe, Den filen kan vara ett sasservirus, men om den kördes från rätt plats så var det bara windows, men som sagt jag körde bara avsluta process på den så jag vet inte om det var den riktiga eller inte
Men nån som kan hjälpa mig bli av med min "internet-gateway"???
NU upptäcker jag att när jag går in på internet-gateway > inställningar så kommer följande upp i följande ordning: bild 1, bild 2, bild 3,sen trycker man på avbryt så kommer bild 2 upp igen, sen 3 igen å sen kommer bild 4 upp.
Vad är det här?
Har nått med MSN-messenger att göra då alltså!? Vad/varför?
Ska la inte behövas :q
Kan säga att problemet är åtgärdat.
Försvann efter att jag gjort virusscan med Kaspersky,tatt bort spyware etc och efter att ha ändrat lite i Hijackthis och sånt!
:birp :birp
/edit stämmer inte,ångrar det här inlägget!
Ångrar det senaste jag skrev. Det var en tillfällighet!
Problemet är tillbaka, eller problem å problem, jag vet j inte om det är nått dåligt med det här eller inte! Men jag kan som sagt koppla programmet till msn msngr! Men är det så här för nån annan, att ni får en internet gateway som har koplingar till msn?
Det ska la inte behövas?
Har också samma problem. Igår dog mitt internet, startade om routern och då hade jag "Internet Gateway", som internetanslutning. Tidigare hade jag bara anslutningar längst ned.
Är detta nån form av intråg eller? Kan surfa som vanligt och så men det känns inte rätt!
Edit: Fixade det nu, gå in i din router och stäng av UPNP funktionen så försvinner det.
Alltså Jag har fortfarande kvar min internetgateway! Men ingenting är ju ändra i routerns inställningar eller så.
Kan nu också säga att mitt Msn Messenger inte vill starta längre, eller jo starta men det fastnar direkt, vet inte om det har med min brandvägg Outpost Firewall att göra eller nått annat!? :q :(
Jag kan inte längre kolla status på internet-gateway. Bara blinkar till men inget fönster öppnas så att jag kan kolla det!
Alltså vad ska jag göra?