För några månader sedan skulle jag lägga in en annons på en dagstidnings webbsida. Det gick inte eftersom jag hela tiden fick ett felmeddelande från deras server. Jag misstänkte ganska snabbt att felet berodde på att dom använde HTTP_REFERER för att kontrollera vilken sida ett formulär var postat ifrån och eftersom jag har en brandvägg som inte ger ifrån sig någon HTTP_REFERER så stängdes jag ute. Jag kontaktade sidans administratör och fick idag svar från företagets IT-ansvarig som bekräftade att dom använde HTTP_REFERER. Han förestår att jag ska inaktivera min brandvägg under tiden jag lägger in annonsen! :o
Jo, de är ju inte så smarta om de tror att HTTP_REFERER kontroll ska hjälpa dem från att slippa spam och annat. Enda som de "slipper" är användare som inte har konfiguration enligt "standard".
Och att be sina användare inaktivera sin brandvägg visar ju vilket säkerhetstänk de har på företaget.
(förutsätter att Web-Tor menade att han blivit uppmanad att inaktivera sin brandvägg)
(och där kom redigeringen från Web-Tor :))
Hej bilföretaget! Jag har problem att få säkerhetsbältet runt min mage, det verkar vara tillverkat för enbart smala fotomodellsproportionerade personer.