Been there, done that. Utan problem, det värsta som hänt var att DHL tabbade en omlastning i CPH. Dock så måste jag ge all credits som går att ge till DHL ändå, de är grymma på att hjälpa till.
/M
8 svar · 564 visningar · startad av Mattias Nordin
Anses det som en dum ide att skicka en färdigkonfigurerard (uppsynkad) AD server med frakt till ett annat kontor.
Tänker då på om kolliet skulle komma på villovägar.
Been there, done that. Utan problem, det värsta som hänt var att DHL tabbade en omlastning i CPH. Dock så måste jag ge all credits som går att ge till DHL ändå, de är grymma på att hjälpa till.
/M
Håller med ovanstående talare om att leveransfirman är trevlig att arbeta med.
Ehm, det var ju inte direkt svar på frågan mlundbom gav.
Frågan är hur stor säkerhet som krävs, såklart. Är det en domänkontrollant du skickar ut finns ju hela användardatabasen på den datorn, och får nån tag på den som har intresset av få fram den information så är det ju inte helt omöjligt.
Nej det var inte ett slutgiltigt svar men då jag redan har levererat servern så var jag inte så intresserad av att följa upp tråden...
Men jag är medveten om att servern innehåller mycket intressant information för en ev hackare. Det alternativ jag funderade på var att ta ut hårddisken och ta den i mitt handbagage men nu skickade jag allt med frakt.
:)
okej :)
Rent allmänt känns ju inte risken överhängande att något sånt skulle hända, men attans vad jobbigt det skulle vara om det gjorde ;)
Jo... jag hade beslutsångest... som "tur" var så hade jag inte så lång tid på mig att fundera. Det blev till att lösa problemet så snabbt som möjligt. ;)
Jymdis skrev:
Ehm, det var ju inte direkt svar på frågan mlundbom gav.
Jag påvisade att det har gjorts utan att det har inneburit några problem. :P
Men, om man skulle då leka "worst case scenario" så innebär det ju fortfarande att den som kommer över maskinen måste på något vis kunna hitta en åtkomst till nätet för att kunna dra någon nytta av informationen, och då kommer vi in på alla de där klassiska säkerhetsfrågorna. Det vore fortfarande lättare att gå in på företaget i fråga och be att få hämta en av servrarna än att försöka "kidnappa" sändningen. :birp Kommer någon ändå över ett sådant kolli så lär de vara mycket mer intresserade av järnet än av informationen på.
/M
Jo, och det var ju lite det jag var ute efter när jag frågade hur hög säkerhet man var tvungen att ha. Jag kan förstå om exempelvis banker inte skickar servrar på det sättet.