Du finner en skum process som innehåller siffror, som du ska avsluta, kommer inte ihåg vad den heter, men det är iallafall processen till det där programmet. Jag formaterade dock och fick bort det som var infekterat också.
Du finner en skum process som innehåller siffror, som du ska avsluta, kommer inte ihåg vad den heter, men det är iallafall processen till det där programmet. Jag formaterade dock och fick bort det som var infekterat också.
Jo jag tittade runt lite och såg din tråd... men hur hjälper den mig? ;)
När du hittat tråden hjälper det om du läser den också.
Compusa skrev:
Jag skulle kör en hijackthis och posta loggen här eller på forumet jag länkade till, så kan kanske någon kunnig inom området hjälpa dig. Din dator verkar må sådär
Det PersianBulldog hjälpte mig med var bara att visa hur man gjorde i HijackThis, för jag hade inte riktigt tid att kolla igenom det, inget komplicerat direkt.
Kan ni inte bara använda spybot s&d? Eller Ad-aware 6?
Har aldrig haft ert meddelande, men så använder jag ju också dem.
(Enligt samma resonemang att det inte finns några tigrar i Skåne för att jag har mina nycklar i högra fickan)
Fråga: Vilket anti-spywareprogram är bäst?! Jag har fått uppdrag å hjälpa en polares farsa, MS Antispyware, Ad-aware och Norton Antivirus tillsammans lyckades inte råda bot på det, börjar bli liite jobbigt...
Det där spyware programmet hade en kompis råkat ut för.
Det finns ett script som tar bort det där åt dig i felsäkert läget. I grund och botten är det ett virus. Om jag hade kommit ihåg namnet på det så hade jag kunna googla fram det.
Men sök på någon av dom skumma .exe filerna som kör så kommer du till slut att hitta det.
Det är ett jobbigt virus med minst 2 processer som startar och installerar om varandra hela tiden. Och som dessutom vill installera SpyAxe hela tiden.
När du hittat tråden hjälper det om du läser den också.
Compusa skrev:
Jag skulle kör en hijackthis och posta loggen här eller på forumet jag länkade till, så kan kanske någon kunnig inom området hjälpa dig. Din dator verkar må sådär
Det PersianBulldog hjälpte mig med var bara att visa hur man gjorde i HijackThis, för jag hade inte riktigt tid att kolla igenom det, inget komplicerat direkt.
Hej!!
Hur gör man för att bli av med samma skit? Jag är inget bra på datorer så därför fattar jag inget av ovanstående. :(
Se till att avsluta en process med siffror i, jag kommer inte ihåg mer än så tyvärr, tror den heter något med 40 eller 50. Det är processen för det programmet som säger till var och varannan minut.
Se till att avsluta en process med siffror i, jag kommer inte ihåg mer än så tyvärr, tror den heter något med 40 eller 50. Det är processen för det programmet som säger till var och varannan minut.
Jag e helt grön angående detta :bla ..process med siffror i? Efter att ha kört HijackThis?