F Farbror Medlem sedan dec. 2005 37 inlägg Frågan 11 dec. 2005 18:00 #1 Hej, jag undrar om nån kan rekommendera mig nåt program som är säkrare men lika gratis och enkelt som mitt nuvarande ws_ftp_le? Och i så fall, var kan jag ladda ner det?
FTP är ju okrypterat, och det känns som läge att öka säkerheten något.
mvh
Farbror
P P Medlem sedan jan. 2001 2 204 inlägg Du kan kryptera via ftp också, kolla på flashfxp
F Farbror Medlem sedan dec. 2005 37 inlägg Hittar en version av FlashFXP 3.2 på download.com , fast där är det 30-dagars trial. Finns det nån freeware eller så?
Gein Medlem sedan sep. 2000 5 700 inlägg SCP & SFTP är två protokoll för säker överföring. Men se till att servern du pratar med har stöd för någon av dem.
Redigering/ Gratis mjukvara: WinSCP
sak samma vilken klient du kör med om servern inte stödjer det så blir det okrypterat iaf.
Gein Medlem sedan sep. 2000 5 700 inlägg
stoffe-2k skrev:
sak samma vilken klient du kör med om servern inte stödjer det så blir det okrypterat iaf.
Fungerar det över huvud taget? Finns väl inget som säger att programmet automagiskt faller tillbaka till vanlig FTP om SFTP eller SCP inte fungerar?
Gein skrev:
Fungerar det över huvud taget? Finns väl inget som säger att programmet automagiskt faller tillbaka till vanlig FTP om SFTP eller SCP inte fungerar?
formulera mig fel, självklart inte... både klient och server måste stödja den säkra komunikationen för att det ska fungera.
F Farbror Medlem sedan dec. 2005 37 inlägg Jag tackar för hjälpen, det verkar fungera.
F Farbror Medlem sedan dec. 2005 37 inlägg WinSCP. Men tack för tipset om Filezilla.