K Kvarner Medlem sedan sep. 2004 180 inlägg Frågan 4 nov. 2005 14:44 #1 Hej!
Om någon uttrycker ett hot eller liknande övertramp på ens forum, hur går man bäst tillväga för att anmäla detta till ISP:n då? Jag antar att en skärmdump inte är tillräckligt? Jag brukar själv bifoga skärmdumpen med IP-adress och klockslag, men enligt ett automatiskt svar från Telia skulle man bifoga en loggfil. Hur får jag fram en sådan loggfil på ett enkelt sätt?
Tack på förhand.
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg Kontakta din leverantör av webbhotell.
Är också intresserad hur man får tag på loggning. Tänk så sparar inte webbhotellet sådant?
sneeze Medlem sedan dec. 2002 1 804 inlägg Kan APB använda skärmdumpar och sätta dit folk, är det nog fritt fram för vem som helst oavsett syfte.
K Kvarner Medlem sedan sep. 2004 180 inlägg Men skärmdumpar kan vem som helst redigera i Photoshop. Hur i "/#%&" kan det gälla som bevis?
sneeze skrev:
Fråga APB ;)
eller kanske änu bättre Svenska Tingsrätten...
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg
Kvarner skrev:
Men skärmdumpar kan vem som helst redigera i Photoshop. Hur i "/#%&" kan det gälla som bevis?
Därför att skärmdumparna kompletterades med loggfiler.
A aasah Medlem sedan mars 2003 4 471 inlägg
Pace skrev:
Därför att skärmdumparna kompletterades med loggfiler.
<Djävulens advokat>Vad är det som hindrar att någon redigerar loggfilen då?</Djävulens advokat>
O OveRRidE Medlem sedan feb. 2001 12 078 inlägg
aasah skrev:
<Djävulens advokat>Vad är det som hindrar att någon redigerar loggfilen då?</Djävulens advokat>
Exakt? En bild är väl fan så mycket svårare att manipulera än en textfil.
Tråden flyttad från caféet.
mvh magnusfeldth, moderator
Pace Medlem sedan juni 2001 9 024 inlägg
aasah skrev:
<Viktig-petter>Vad är det som hindrar en polis eller åklagare från att fabricera bevis då?</Viktig-petter>