webForumDet fria alternativet

VPN-koncentrator

Datasäkerhet

4 svar · 655 visningar · startad av Proton

Medlem sedan okt. 2000242 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag är på jakt efter information om vad som menas med en VPN-koncentrator, samt information om hur en sådan fungerar.

Jag har sökt på nätet och i en hög databaser om ämnet men hittar mest information från Cisco eller liknande företag. Det jag är ute efter är mer än produktinformation.

Hälsningar
Johnny

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

http://www.zyxel.dk/Hjemmearbejdsplads.22.0.html

På danska ifs, men själva principen står där. Det är helt enkelt en enhet som kan ta emot multipla VPN tunnlar och eventuellt routa ut dom på rätt nätverk eller liknande.

Hej hej,

Tackar för ditt snabba svar. Du har ingen information där källan är mer "trovärdig", såsom vetenskaplig artikel?

Hälsningar
Johnny

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Ehh, varför skulle inte ZyXel vara trovärdiga? Jag skulle tro att en tillverkare av en sådan produkt vet vad den går ut på och vad den kan.

Jo men informationen är ju inte oberoende. Det är svårt att ha med information från ZyXel i en uppsats. Det ZyXel beskriver på deras sida är ju produktinformation i syfte att sälja produkter. De lär ju knappast t.ex. beskriva vilka nackdelar det är med att använda en VPN-koncentrator eller vilka svagheter deras produkter har.

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)