DDeeMedlem sedan okt. 2001110 inlägg Funderar på att köpa MIS 2005 men läste i PC för alla att man var tvungen att logga in i MIS varje gång man startade win.
Tycker att detta känns omständigt och kan vara ett kraftigt argument för att jag ska välja någon annan produkt istället.
Är det någon som vet om man kan komma runt denna inloggning på något sätt?
SskankeMedlem sedan maj 20051 inlägg Np
Jag har använt Mcafee Internets security suite i två år. Som med de flesta andta bundles så kan du anpassa vad du vill installera. Det hänger med ett program som heter Mcafee privacy service - det är det du måste logga in med, men om du inte vill använda dig av detta så är det bara låta bli att installera just det programet.
Sedan kan man fråga sig om paketet är en bra lösning för övrigt. Jag kommer hoppa över Mcafees produkter och söka en annan lösning.
Ett bra ställe att fråga och läsa om andras erfarenheter vad gäller IT-säkerhet och relaterade programvaror är https://www.antionline.com - detta är ett engelskt forum, men väl värt ett besök.
Jag har själv provat det nu i snart en månad, och tycker det har väldigt stora brister, den största enligt mig är att den kräver att man ska starta om datorn när det kommer uppdateringar.
DDeeMedlem sedan okt. 2001110 inlägg Att starta om datorn för varje uppdatering hade jag nog också upplevt som en stor brist.
Ser ut som om jag gorde ett bättre val när jag köpte Zonalarm security suite + router med spi istället då. :)