Min flickvän satt vid datorn igår. Så skickade en kompis till henne en adress (ofrivilligt) som min flickvän klickade på. Där kunde hon ladda hem en skärmsläckare. Det gjorde hon och så körde hon den. Och nu ligger det något virus på datorn som skickar ut adressen till andra användare på MSN. Vad viruset gör mer vet jag inte.
Så min fråga är hur jag kan ta bort viruset? Har någon annat stött på detta?
Jag har inget virusprogram idag. Jag undrar bara om någon vet hur man får bort viruset. Det måste finnas några filer som gömmer sig. Som man kan ta bort?
Det är svårt att säga om du kan ta bort viruset manuellt utan att veta exakt vilket virus det rör sig om. Finns ju ett smärre antal ;) .
Som sagt, det finns gratis versioner av virusprogram att ta hem, till och med finns det onlinevirusprogram som via en plugin fungerar i din webbläsare. Kommer inte ihåg någon adress just nu, men sök här på wF så ska du finna.
Eller gör som jag, kör nästintill virusfria Mac OS X istället så kan din flickvän ladda ner allt hon vill utan att du behöver vara orolig.
Jag har inget virusprogram idag. Jag undrar bara om någon vet hur man får bort viruset. Det måste finnas några filer som gömmer sig. Som man kan ta bort?
Du har inget virusproblem, du har ett användarproblem x(
(nej, du får inge sympatier)
Det har han ju visst det, det är ju vad hela tråden handlar om... Det är antivirusprogram han inte har.
Det har han ju visst det, det är ju vad hela tråden handlar om... Det är antivirusprogram han inte har.
Man kör utan antivirusprogram för att man inte har problem med virus, det gör inget om man drabbas det sprider sig ändå bara till vänner och bekanta, man skall ju dela med sig, eller bara generellt korkad.