Det måste finnas mera info än bara "dynasoft", kopiera och klistra några nyckler här.
P.s. Hijackthis kan kanske hjälpa dig?
15 svar · 446 visningar · startad av battistino
Hej!
visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men det blev här, nu till min fråga.
Jag använder ett program som heter regcleaner för att kolla i registret å där ser jag att det kommer in en massa filer som heter en massa siffror och sen står det dynasoft som software. Jag har hört att det kan vara typ nått virus eller så, Det kommer nya hela tiden nämligen, ca 100st en gång.
Vad är det för nått?
Hur ska jag få bort det?
Det måste finnas mera info än bara "dynasoft", kopiera och klistra några nyckler här.
P.s. Hijackthis kan kanske hjälpa dig?
Jag tog bort alla nycklarna. Men jag postar nya så fort det återkommer.
Jag kollade med Hijackthis och där kan jag säga att det såg bra ut.
Om jag inte minns fel sparar regcleaner en backup på borttagna nyckler.
Det hade jag glömt! här är några nycklar:
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Dynasoft\0017180330743020]
"Z~‡~wv‘†“YQe"="Ty„‚v}€x…HGX|ƒ}u"
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Dynasoft\0032399560155489]
"Z~‡~wv‘†“YQe"="Ty†}x~‰zˆHAY~‡ƒ~"
REGEDIT4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Dynasoft\0032399560155489]
"Z~‡~wv‘†“YQe"="Ty†}x~‰zˆHAY~‡ƒ~"
En snabbkoll tyder på att det har med tidsbegränsningen på "trail-ware" (prova på i "n"-dagar)
fattar inte riktigt! Menar du att det är ett prog som är en trial version som räknar eller nått sånt?
Japp, har du instalerat något i det senaste?
jag har ett Program som är en trial-version installerat, 7dagar kvar. och det kan nog stämma för det i registret kom nog i samband med att jag installerade programet!
OM det är det Programet så borde det sluta läggas in nycklar i registret när jag avinstallerar programet(Eller börjar betala för det). Rätt eller fel?
Antagligen rätt, OM det är så som jag har fått indikationer på.
Ja nu återuppstartar jag den här tråden igen, Det läggs fortfarande in massa nycklar i registret på samma sätt som jag beskrev tidigare här. Vad kan det vara?
Vad jag vet så har jag inte någon trial-version installerat på datorn längre. Vad ska jag hitta på?
Ibland funkar det så att OM du lägger in en trialversion men inte köper varan så fortsätter den att lägga upp nycklar i registret. Psp trial är en sådan version (vad jag vet). Och eftersom du inte kan ta bort just det programmet från hd utan att ominstallera datorn så fortsätter programmet att lägga till nycklar så länge programmet finns kvar. :(
I ditt fall så har du ju avinstallerat men i trialversionerna kan det ligga kvar ngn komponent i bakgrunden som är svår att få bort enbart genom avinstallation. Då krävs en hel reboot för att allt ska försvinna.
(info jag har fått - tror den är sann...)
okej...låter lite knepigt...för jag vill ju inte direkt formatera.
Jag uppskattare gärna fler svar och gärn nått annat tips på hur jag ska få det att sluta!
Jag behöver Hjälp med det här...Nån som kan hjälpa?????
Jag sökte med ett program igenom registret efter "dynasoft", den hitta 3reg grejer...men jag vet inte om man vågar ta bort den vägen lr nått sånt. Det är alltså inte Regcleaner nu utan nu sökte jag ifall den hitta nått som hade med Dynasoft att göra.
Här är en bild på så som det ser ut när jag går in å kollar där den hittade Dynasoft!
Ville bara säga att det här nog den första tråden som någon INTE kunnat hjälpa mig med här inne. Det var synd...men ni kan ju gärna komma med nån idé om ni kommer på nån ;)