Grabbens dator har lyckats bli infekterad med viruset w32.funner genom en fil skickad från en polare på msn.
Eftersom det var en polare öppnade han filen och installerade viruset. Idag fick jag reda på det och försöker logga in för att följa instruktionerna från länken ovan, men det går inte att logga in i Win XP. Jag har försökt som administratör och som grabbens användare både i felsäkert och i vanligt läge, men loggas bara ut direkt.
Jag har sökt på nätet, men inte hittat någon information om hur man ska bära sig åt när man inte ens kommer in.
Har ni några tips?
En lösning är förstås att lägga in hd:n i en annan burk och kopiera över det han vill spara och sedan formatera och installera om Windows, men jag tänkte först kolla om ni vet hur man kan logga in på burken. :)
Nu har jag testat att reparera xp samt att återgå till senast fungerande version, men blir fortfarande utloggad direkt efter jag loggat in.
Dumma virus! :(
Av det lilla jag läst om viruset så verkar det som att det i ert fall inte bara är det viruset, utan att det kanske även installerats värre prylar som nu ger de där felen.
Jag har ingen patentlösning men vad det gäller att ominstallera så kan följande kanske vara till hjälp för att slippa flytta runt disken till andra burkar: http://www.webtree.ca/windowsxp/repair_xp.htm och "how to run repair install" samt dunka in uppdateringarna (som man då redan har petat in på nån cd) innan burken ansluts till nätet för virusuppdateringar och slutlig åtgärd.