webForumDet fria alternativet

Virus problem

Datasäkerhet

7 svar · 364 visningar · startad av alandia

Medlem sedan juni 2003305 inlägg
Frågan#1

Trots att mitt Antivirusprogram AVG säger att mitt system är fritt från virus, kommer det stundtals upp ett meddelande om att jag har virus i C:\System volume Information\-restore[DCBF608-08D0-4910- osv osv..........exe. Var hitta detta för att ta bort.
tyvärr skrev jag inte upp namnet på fanskapet Trojan horse nånting
/ Ad aware, spybot S&D , spyware Blaster, EasyCleaner är körda genom systemet. Ja.
alandia

Medlem sedan aug. 20003 575 inlägg
Medlem sedan nov. 2000857 inlägg

Prova Stinger

Tråden flyttas från Program - Övrigt..

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

För att kunna se System Volume Information måste du välja att visa dolda mappar och filer. By default har bara SYSTEM rättigheter till denna katalog så om du vill ändra något där måste du logga in som lokal admin och ge dig själv rättigheter. Sen kan du ta bort det som den klagar på.

Tänk på att återställa rättigheterna igen när du är klar.

okej jag har kört "TrendMicro och Stinger. får se om det hjälpte.
Hitintills har jag inte sett nån allert med virusvarning. Ang det senaste förslaget med System Volume Information, vet jag inte hur man gör. Var man överhuvudtaget finner detta. I SYSTEM eller System32, registret eller vad? Är ingen expert på detta.

Medlem sedan dec. 2000485 inlägg

Explorer/Tools/folderoptions/view
Under Hidden files and folders kryssa i Show hidden files and folders

Jag skulle också föreslå att du stänger av System Restore, kör ditt virusprogram och därefter slår på System Restore igen.

System Restore når du via Windowsknappen+Pauseknappen, fliken System Restore och bocka för Turn off System Restore on all drives.

* Nu kör jag en engelsk version, så du får använda de svenska motsvarigheterna ;)

Tack för de goda råden. Jag har nu stängt av System-återställningen, kört kompl. antivirusprogrammet i AVG. startat om och aktiverat System-Återställningen. Och se.... det funkade peppar peppar, ta i trä. Ännu har den j-la alerten lyst med sin frånvaro
alandia

Medlem sedan okt. 20049 inlägg

fixa fram namnet och googla fram en fix på det...sen är det bara köra fixet så är problemet ur världen

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)