Min kompis får upp hela tiden en virusvarning om en fil som heter dc[1].exe som hamnar i Temorary Internet Files..
Men när virusskyddet ska ta bort viruset så blir det fel med borttagningen och när jag kikar in i Temorary Internet Files så finns det ingen dc[1].exe där och när man kör en virusscan så hittar den viruset. Altså den verkar borttagen.
Sen går det 1-2 dagar så får han upp samma varning igen.
Jag har kollat på F-Secure's virus lista och de instuktionerna som står det stämmer inte riktigt in av det han har.
Jupp det är den jag har läst, och jag har kollat i Windows mappen och det finns ingen 'a.exe' 'jao.dll' 'bridge.dll'. och det andra stämmer inte in det han har.
Jag har kört Adware och Spy Sweeper och den hittar inget som har något samband till Briss.H.
WinUpdate har jag kört också.
Jahapp.. Jag tog mig friheten nu och blåsa datorn och jag ryckte ut kabeln till modemet. Jag installerade allt nödvändigt ifrån en "PC För alla skiva" och viruskyddet (Norman) och så körde jag igång internet och uppdaterade Windows och Virusskyddet.
Jupp.. så gick det ett litet tag så komm det fram en virusvarning "Briss.H".. x(
Så jag körde igång en "Online virusscan" på Pandasoftware.com och då hittade det där "W32/Downloader" (ja, jag har läst alanda's tråd om det och jag har kört igång det där programet idag).
Fast det har bara kommit upp två gånger på fyra dagar (igår och i söndags kom det ingen varning), förut så var det 2-3gånger per dag.
253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25