DDavidBMedlem sedan jan. 20001 372 inlägg Tjena
Får upp ett meddelande med jämna mellanrum där det står, dock endast när jag är uppkopplad på internet:
LSA Shell (Export Version) har stött på ett problem och måste avslutas.
Så är det det vanliga om man vill skicka felrapport till microsoft eller inte. Väljer jag något alternetiv måste datorn startas om, klickar jag dock inte på nånting så är det som vanligt.
Eftre en stund kommer meddelandet upp igen och igen och igen.
Sen får jag även upp:
Instrultionen på "0x009ff878" refererade till minnet på "0x00000023" Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could nåt be "read".
Jag har inte installerat nåt program eller liknande och jag har sökt igenom datorn med Norton Antivirus med senaste uppdateringar. Nån som har nån ide på vad det kan vara för fel och vad man kan göra åt det?
Kör Win XP Proffesional
CcrewMedlem sedan juli 2003109 inlägg Det är en ny sorts virus, som inte kommer i en fil, utan går direkt in i en befinlig fil i datorn. Listigt nog angriper den exakt när man bootar in, innan virusprogrammet kommit igång. Detta blockerar sedan datorn i nästa ögonblick.
Leta upp filerna
LSA Shell
och windows\system\lsass.exe
Om du får felmeddelande ang. dom här filerna, så sanera dom omgående.
Just nu talar dom om detta virus på nyheterna
PPeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Jag kan bekräfta dessa problem, även om de gestaltade sig lite annorlunda på min maskin.
När jag startade upp maskinen rasar först ccEventMngr (eller vad den nu exakt heter), vilket jag antar är något med Norton. Efter detta crashade lsass och beroende på lite vad jag gjorde efter detta så startade till slut maskinen om sig automatiskt, efter att den givit en varning och 60 sekunder i tidsfrist att spara det man höll på med.
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inläggEn fråga.
Jag har märkt att Microsofts servrar är oerhört sega just nu. Jag har laddat hem den säkerhetsuppdatering som behövs. Är det okej att jag lägger upp den på en ej lika belastad server och sprider den?
RRobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg
Är det okej ...
Skulle förvåna mig. MS vill nog ha kontroll på var deras säkerhetsuppdateringar sprids ifrån.
BrantisMedlem sedan dec. 20011 978 inläggDet var synd. Jag kan tänka mig vilken frustration den känner som med ett vanligt modem försöker få hem ett flertal MB från Microsoft just nu. :(
RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inläggMig veterligen är det ingen på Microsoft som stör sig om du sprider deras säkerhetspatchar. Däremot kommer de knappast att hänvisa eller rekommendera folk att hämta hem en säkerhetspatch från dig.