Har nu fått tipset om att ta bort alla partitioner och testa att göra ny med intallationsprogrammet i alla fall. Skall testa det.
Det jobbiga är dock att 110 GB måste flyttas först, men det är smällar man får ta.
Återkommer med resultat..
4 svar · 438 visningar · startad av Gardell
Hmm :q :(
Fick igår min nya Seagate 200 GB 7200 Plus hårddisk (IDE ATA).
Det är planerat att flytta över operativet till den.
Kan tillägga att jag tidigare har uppdaterat mitt BIOS till senaste versionen, så det ska stödja över 128 GB.
Allt fungerade fint, jag delade den i tre delar med Partition Magic, och flyttade över allt jag ville ha kvar.
Bytte så den blev Master, och sedan var det dags att installera XP, och jag fick ett felmeddelande.
Tänkte då att det beror på att det inte är en skiva med SP1 inkluderat, så jag lånade en sån.
Testade igen, men det är fortfarande samma fel. Testar då att ta bort partitionen jag ska ha XP på där i installen, men det går inte ens att göra en ny.
Vad kan det vara? :l
(Rätt forum? :l )
Har nu fått tipset om att ta bort alla partitioner och testa att göra ny med intallationsprogrammet i alla fall. Skall testa det.
Det jobbiga är dock att 110 GB måste flyttas först, men det är smällar man får ta.
Återkommer med resultat..
Se där ja, det löste problemet. Efter mycket mycket trixande så använder jag äntligen min nya som master nu :)
Det löste du bra själv ser jag! Haha, vackert :L
Haha, jag tänkte så jag också. ;)
Klarar inte av att vänta :p
Nej, men som sagt så fick jag tips av en annan.