Ett litet udda problem som måste ha någonting med minneshantering att göra.
Om jag har lite program igång låtsäga, winamp, icq, 2-3 explorer fönster och Outlook
igång. Så går inte vissa program att starta som ex. Flash MX 2004.
Man ser loggan med FLash den laddar ett tag sedan händer inget mer. Men stänger jag ner ex Outlook
och Explorer fönstren och startar Flash så funkar det utan problem.
Det händer även liknande problem, Jag har ett par program igång och vill ex komma åt "task manager" genom
ett högerklick i toolbaren så händer ingenting, inte heller funkar ex ctrl+alt+del. Men stänger jag ner nått program
så funkar det utan några problem.
Problemet har funnits en längre tid faktiskt, men jag trodde det berodde på tidigare minnen
(3*256MB eftersom dom har något år på nacken och har flyttats från 2andra datorer tidigare)
där något av minnnena var trasigt på något sätt. Efter att jag köpt nya (2*512) trodde jag det
var löst och det gick fint i några veckor men nu finns problemet igen.
En liten skärmdump från photoshop (när man skall starta ett nytt dokument) finns här: http://brutalt.com/fel.gif
Notera att "OK" och "Cancel" knapparna inte syns.
Vad kan åstakomma sådana här problem?
Kom gärna med förslag så bockar vi av dem efterhand.
Jag hade liknande problem med en PIII:a, den hade osså ett MSI-kort. Jag flyttade om minnena, sen funkade det bra ett tag. Kan det vara dåliga/smutsiga anslutningar?
Jymdis >> hur menar du med program som hanterar minne?
Efter att jag hade märkt att det verkade vara något skumt med minnena så testade jag nått sånt där "memory recover" program men det avinstallerade jag ganska snabbt eftersom det inte funkade alls.
Jag hade liknande problem med en PIII:a, den hade osså ett MSI-kort. Jag flyttade om minnena, sen funkade det bra ett tag. Kan det vara dåliga/smutsiga anslutningar?
Det e faktiskt ganska rent i burken, men skall testa att blåsa rent och ta ut och flytta.
Tycker allt verkar allmänt konstigt och jag skulle prova att börja avinstallera program.
Kommer du ändå inte fram till vad det är så blås om windows och se om det blir bättre.
259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25