webForumDet fria alternativet

Höjden av idioti

Datorhårdvara

19 svar · 1 077 visningar · startad av Asterix

Medlem sedan dec. 1999483 inlägg
Frågan#1

HP måste vinna pris för höjden av idioti. Köpte ett instickskort till en skrivare och när jag skulle installera kortet så visar det sig att en av filerna på disketten som följer med är trasig. Inga problem tänker jag och surfar in på hp.se och börjar leta efter mycket letande så hittar jag inget så jag ringer supporten. Efter ca 15 minuter i telefon och personen jag pratar med har då lämnat mig flera gånger för att fråga andra så visar det sig att HP inte har dessa drivrutiner någonstans så jag får helt enkelt skicka tillbaka hela kortet och allt för att få det utbytt. Och allt detta för att en fil på 100kB inte funkar att läsa på disketten.

Skulle nu någon ha drivrutinerna till kortet j4135a så säg gärna till :)

Medlem sedan sep. 2002538 inlägg

De vet inte vad e-mail är förnåge?

De påstod att de inte hade filerna själva så jag tror inte email hjälper :(

Asterix skrev:

De påstod att de inte hade filerna själva så jag tror inte email hjälper :(

Men de kan väl ta din e-mail, ringa leverantören och be han/hon skicka filen?
Eller?

HP är ju tillverkaren av produkten.

Medlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Ring igen, du har ju snackat med lokalvårdaren!

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

J4135A driver

Enigne^: Dom funkar inte. Har testat :(

Det är inte ens rätt filnamn i förhållande till disketten.

Asterix skrev:

HP är ju tillverkaren av produkten.

Ja då måste de ha filen, eller någon enhet på företaget som de kan ringa, eller är de totala idioter som arbetar en för en?
:p

Medlem sedan dec. 20003 887 inlägg

Asterix skrev:

Enigne^: Dom funkar inte. Har testat :(

Det är inte ens rätt filnamn i förhållande till disketten.

Trist. Dom var för w98 förvisso. Kör du 2000 eller senare ska du inte behöva några extra drivare.

Kör 98 det är det som är problemet :)

Inte min dag i dag.

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

Flyttad från Cafét.

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Är det detta du söker????
Kollahp.com

Medlem sedan juli 20021 523 inlägg

Jag har också haft problem med HP, jag ville ha en svensk manual, för den jag fick med skrivaren var på engelska.
Men gissa vad, dom hade ingen :P

Eller dom hade en på nätet, men dom sa att jag skulle skriva ut den , vart jag så här > :o :q och x( , För den var på ca 200-300 sidor... :x

Medlem sedan sep. 2003901 inlägg

Hittar du den inte, så säg till så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
(satt förr på hp jetdirekt supporten , fast i Amsterdam, så skäll inte på dom ) ;)

Nu har jag pratat med supporten i ytterliggare 20 minuter och det ända de kan erbjuda är att byta ut kortet.

jeanette: Det programmet du länkar till är bara för att uppdatera firmware mm på skrivarna. Måste tyvärr lyckas installera skrivaren först innan jag kan uppdatera :)

Jag frågade även vad som skulle hända om jag tappade bort disketten och skulle behöva installera skrivaren igen. Då svarade de att inte visste.

Nu har jag tappat förtroendet för HP helt och hållet. Mailade nämligen deras support för att se om det fanns någon där som kunde något. Då får jag följande svar:

"Tyvärr har vi ingen möjlighet att skicka installationsfilerna via mail. De finns endast på CD och får pga copyright skäl inte skickas på något annat sätt. Dessvärre har vi inte heller någon möjlighet att beställa en CD separat då de endast kan levereras tillsammans med produkten.
Om du inte utnyttjar möjligheten att få ett helt nytt paket med en fungerande CD nu kan vi inte lova att vi kan få fram någon vid en senare tidpunkt."

För det första var det en diskett som jag fick inte en CD och för det andra så ligger ju alla andra drivrutiner på deras sida. Man undrar om personen som svarade överhuvudtaget läste mitt mail.

Tacka vet jag amerikanare. Fick svar på mitt mail som jag skickade till den amerikanska supporten och de bifogade filerna som jag behövde.

Hehe så du lyckades, grattis.
:)

Medlem sedan jan. 20027 905 inlägg

Vilka idioter.

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)