som sagt så ska det bli en ny skärn när pengarna trillar in...
har fått lite tips men jag har svårt att bestämma mig och tycker själv att jag vet lite om skärmar. så ni som har tips hjälp mig gärna.
har tänkt att lägga en del för att få en bra skärm för en gång skull kan tänka mig att ge allt från 3000 - 5000. Får inte plats med större än 19" och det är en crt som jag vill ha för jag vill ha bra färgåtergivning. Jag kommer använda skärmen till bildbehandling, en del trycksaker men främst till webb. Spelar inga spel så det behöver man inte tänka om man ska göra det...
tipsen jag har fått är:
LaCie electron19blueIV 19CRT 1280x1024 D-Sub TCO-95 inkl. keps.
NEC MultiSync FE991SB 19CRT 1280x1024 D-Sub TCO-99.
Philips 109P40 19CRT 1280x1024 D-Sub/BNC TCO-99.
Philipsen klarar i alla fall högst svepfrekvenser, så rimligtvis borde den erbjuda lugnare bild, åtminstone i högre upplösningar. Den har dessutom vunnit ett par tester (bl a i Datormagazin, dock osäker om de andra två skärmarna du funderar på deltog).
Är själv ganska inriktad på att köpa en 109P40 i slutet av månaden, så har du inte bråttom kan du använda mig som försökskanin.
Lite brotom har jag, men allt beror på när mina $ trillar in.
Har fått stora ord om hur bra några tycker sina skärmar är som köpt LaCie men dom jobbar som illustratör och fotograf också så då kanske man förstår att dom väljer den för den ska inte vara dum...
men läst mycket bra saker om Philipsen så det är lite svårt det där att välja
256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25