webForumDet fria alternativet

Vad tror ni om den här bärbara?

Datorhårdvara

6 svar · 258 visningar · startad av sabbacus

Medlem sedan juli 2002630 inlägg
Frågan#1

Tjipp.
Jag funderar skarpt på att köpa en bärbar dator, och när jag nosade i senaste datormagazin såg jag den här:

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ACFER3000

Är den bra eller dålig? Är Acers datorer bra eller suger de rent allmänt osv.

Tacksam för lite feedback.
/M

Medlem sedan mars 2003970 inlägg

Jag tycker att den verkar rätt bra.
Dock lite liten hårddisk för en dator av den kalibern, som oftast brukar användas som ett multimediabibliotek för den flitige bredbandsanvändaren.

Medlem sedan juni 2003517 inlägg

Tänk på att när du köper bärbar, bärbara dator är i regel mycket slöare än en stationär dator. Om du inte reser väldigt mycket eller bryr dig om prestanda så rekomenderar jag dig att köpa en stationär.

Medlem sedan juli 2002630 inlägg

depeo skrev:

Om du inte reser väldigt mycket eller bryr dig om prestanda så rekomenderar jag dig att köpa en stationär.

Jag har redan tre stationära datorer :-)
Att jag "behöver" en bärbar beror på att jag behöver en dator när jag sitter hos flickvännen (som har en dator som får 286:or att framstå som moderna). Att ajg inte ställer min stationära burk där beror på att vi inte varit ihop så läånge samt att hon saknar uppkoppling medan jag hemma sitter på en saftig uppkoppling som min dator inte klarar sig utan :o)

Iofs bryr jag mig om prestanda, men jag är i dettra fall beredd att offra delar av den för portabilitetens skull.

/M

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Ska du inte umgås med din flickvän när du är hos henne? ;)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

medan jag hemma sitter på en saftig uppkoppling som min dator inte klarar sig utan

Vad är det för dator som inte klarar sig utan uppkoppling? :q

Det är inte så att din uppkoppling inte är lika ball utan en dator i ena änden? ;)

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Du betalar ju en del för utseendet, pengar som kanske hade varit roligare att ha i prestanda.
Men, om inte det stör dig, så visst är det en bra dator.

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
131 ms — ändringar (db)