Jag vill gärna förstå lite mer om grafikkortens egenskaper innan jag beger mig ut och inhandlar ett för sonens julklappspengar, och vänder mig därför såklart till er! :D
Är det stor skillnad på märkena? Vilket ska man akta sig för? Hur värderar man nyare typer av kort mot mer minne? Osv, osv...
Man får alltså dubbelt så mycket minne för mindre pengar. Jag förstår ju att något måste ha utvecklats från 9200 till 9600 men skulle gärna vilja veta vad. ;)
Att köpa grafikkort är verkligen inte enkelt, jag håller med.
Speciellt inte när grafikkortföretagen gör allt för att dölja vad korten egentligen innehåller, bakom sina kryptiska namn och serier. Samtidigt lovprisar de sina allra senaste kort som egentligen oftast bara presterar pyttelitet mer än deras näst bästa, som förövrigt alltid är _mycket_ billigare.
Det som skiljer liknande kort åt är till störst del minne och processorhastigheter, klockfrekvenser.
SKillnaden mellan två kort kan ibland bara vara att den ena är smått överklockad och den andra inte.
Köp inte ettt Club3d Grafikkort då den tillvärkaren har fått massor av varningar från Ati samt vi som jobbar som ÅF har fått flera varnignar om dom.
anledningen till att just Club3d är så billiga är att deras kort är uppklockade kort som ej förljer standarden eller ATI´s krav för att få klassaas som dom kortet dom säljer dom som... Bara En varning
279 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e