Har en NEC ND-1300A brännare i datorn men har ännu inte testat att bränna några dvd-skivor, endast cd-r.
Frågan är vilket märke och standard (+/-) man ska välja? Jag vill att filmerna man bränner ska gå att spela på min stationära spelare också som är en Pioneer, kommer inte ihåg modell men har det betydelse kan jag ta reda på det.
Så vad och var (hellst butik i sthlm, annars nätet) ska jag köpa?
Plusmedia brukar generellt fungera bäst, vad jag har förstått. Vad som fungerar bäst tillsammans med din stationära DVD-spelare vet jag dock inte.
ND-1300A har ju dock fördelen att man kan slänga in en inofficiell firmware som kan sätta DVD-ROM som booktype (vilket gör +R/+RW mer kompatibla med diverse DVD-spelare). Se: http://herrie.rpc1.org/downloads/nec108v2.txt
Märken som ska fungera bra är Ricoh, Verbatim och Traxdata. Håll dig borta från Princo och de allra billigaste varianterna.
Maxell är också ett bra märke. Deras DVD-RW-skivor (har inte testat DVD-R och det är i och för sig minus men ändå) kan jag t.o.m spela på min stationära som inte ska ha stöd för DVD-RW och det är också det enda märket av de jag testat som lyckas med det.
263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e